Rada Gminy Gręboszów
Radni - XX Sesja
Szanowni Państwo
Z uwagi na aktualną sytuację w kraju, a przede wszystkim obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego, otrzymujemy od Państwa mnóstwo pytań dotyczących możliwości technicznych w zakresie przeprowadzania posiedzeń w formie zdalnej (a w szczególności możliwości głosowania z domu) przy wykorzystaniu systemu eSesja.
W związku z powyższym, niniejszym informujemy, że system eSesja w swojej podstawowej formie jest przygotowany na tego typu sytuację, ponieważ działa w całości przy wykorzystaniu sieci internet.
Oznacza to, że zarówno operator systemu (np. pracownik Biura Rady), jak i Przewodniczący Rady, czy wszyscy Radni, mogą się do niego zalogować z dowolnego miejsca na świecie, gdzie mają dostęp do internetu.
UWAGA! Wg naszej aktualnej wiedzy, nie jest natomiast zgodne z prawem przeprowadzanie posiedzeń (w szczególności Sesji) w formie zdalnej. Natomiast z wielu źródeł trafiają do nas informacje, że rozmowy na ten temat już trwają m.in. z wojewodami, tak więc nie jest wykluczone, że sytuacja ulegnie zmianie – w takim przypadku będziemy o tym informować.
Gdyby jednak pominąć aspekt prawny, aby przeprowadzić posiedzenie w formie zdalnej, przygotowaliśmy przykładowy scenariusz takiego posiedzenia w oparciu o system eSesja:
1) Przygotowujecie Państwo posiedzenie w Biurze Rady, tak jak do tej pory
2) Dokumenty zostają przesłane do Radnych za pośrednictwem systemu eSesja
3) W dniu posiedzenia, w celu minimalizacji kontaktów między ludźmi, zgodnie z rządowymi sugestiami, rekomendujemy, aby do urzędu przybył przewodniczący lub wiceprzewodniczący Rady, który przeprowadzi posiedzenie przy współpracy pracownika, który do tej pory był operatorem systemu eSesja.
4) Przed rozpoczęciem posiedzenia, powinna zostać uruchomiona transmisja obrad, czy to przy wykorzystaniu serwerów eSesja.tv, YouTube, czy też dowolnego innego serwisu, z którego do tej pory Państwo korzystaliście, a link do transmisji, powinien zostać przekazany Radnym, aby mogli podłączyć się do transmisji i ją obserwować. Względnie można również uruchomić dla Radnych transmisję audio (moduł taki wbudowany jest w system eSesja – szczegóły poniżej w uwagach).
5) Po rozpoczęciu posiedzenia, sugerujemy, aby operator systemu na prośbę Prowadzącego obrady, uruchomił opcję sprawdzania kworum. Następnie Radni za pomocą przycisku Kworum powinni potwierdzić swoją obecność. Uwaga! Z uwagi na możliwe kilkunastosekundowe opóźnienie pomiędzy tym co dzieje się w urzędzie, a transmisją, proponujemy, aby sprawdzenie kworum trwało co najmniej 2 minuty.
6) Po uzyskaniu kworum, Przewodniczący rozpoczyna prowadzenie posiedzenia zgodnie z jego porządkiem.
7) W momencie rozpoczęcia głosowania, przyciski do głosowania Radnym pojawią się automatycznie. Tutaj również należy mieć na uwadze opóźnienie pomiędzy tym co dzieje się w urzędzie, a tym co widać na transmisji, dlatego w naszej opinii, przy każdym głosowaniu powinniśmy wydłużyć czas oczekiwania na spłynięcie głosów.
Uwagi:
1) Proponujemy na czas posiedzenia, udostępnić Radnym przynajmniej jeden telefon kontaktowy do urzędu, na który będą mogli na bieżąco zgłaszać problemy z obsługą systemu lub np. przekazywać pytania do prowadzącego posiedzenie. Telefon taki można również podłączyć do miksera audio, aby dźwięk z niego był słyszalny w transmisji. Jest wskazane, aby nie było to ten sam numer, na który dzwonią mieszkańcy do urzędu, ale np. dedykowany telefon komórkowy, który znajduje się na Sali obrad.
2) Aktualnie rozważamy stworzenie nowego modułu w systemie eSesja, który będzie pozwalał, na dyskusję tekstową w czasie rzeczywistym (tzw. czat). W ten sposób Radni mogliby zadawać pytania, Przewodniczący mógłby je wówczas odczytywać przez mikrofon, tak aby usłyszeli je użytkownicy oglądający transmisję przez internet. Czekamy na Państwa opinie na temat tej propozycji.
3) W system eSesja wbudowany jest system transmisji audio – a zatem komputer transmitujący obraz, może jednocześnie transmitować sam dźwięk – w ten sposób, Radni, którzy maja w domu słabsze łącze internetowe, mogliby włączyć wyłącznie dźwięk zamiast obrazu video. Transmisja audio wykorzystuje zaledwie 32kbps, natomiast transmisja video około 1.5mbps.
4) Należy upewnić się, czy powyższa forma działania jest zgodna z prawem, Państwa zapisami w statucie, specustawami uchwalonymi przez sejm – niestety my nie jesteśmy w stanie zweryfikować tej kwestii, dlatego należy śledzić wchodzące w życie zmiany prawa i najlepiej skonsultować je z działem prawnym urzędu.
5) Wszelkie uwagi i sugestie w powyższych kwestiach są mile widziane, dlatego zapraszamy do kontaktu, telefonicznie, mailowo lub za pośrednictwem naszego forum dyskusyjnego.
Gdyby cokolwiek z powyższych kwestii budziło Państwa wątpliwości, lub gdybyście mieli dodatkowe pytania – pozostajemy do Państwa dyspozycji pod numerem telefonu (61) 666 19 77 oraz mailem pomoc@esesja.pl.
Zapraszamy do lektury najnowszego wydania naszego biuletynu. W grudniowym numerze przygotowaliśmy dla Państwa zestaw aktualności i inspirujących informacji z ostatnich działań naszej firmy. Czytaj więcej
W odpowiedzi na duże zainteresowanie pierwszym szkoleniem online uruchamiamy drugi termin webinaru poświęconego nowej wersji eSesji. Już 16 stycznia odbędzie się szkolenie skierowane do użytkowników, którzy planują rozpocząć pracę w nowej eSesji lub chcą w pełni poznać jej funkcjonalności. Czytaj więcej
Z dumą informujemy, że nasz system po raz kolejny został wyróżniony w plebiscycie „IT w Administracji”, zajmując 1. miejsce w kategorii „Oprogramowanie dedykowane administracji publicznej”. Czytaj więcej
Udostępniliśmy najnowsze wydanie Biuletynu Samorządowego, w którym prezentujemy najważniejsze informacje dotyczące rozwoju systemu eSesja, zmian prawnych oraz wydarzeń istotnych z perspektywy administracji publicznej. Czytaj więcej
Po raz kolejny uczestniczyliśmy w konferencji organizowanej przez BonaSoft, aby zaprezentować, jak system eSesja wspiera samorządy w zarządzaniu pracą rady i zwiększaniu transparentności działań. Czytaj więcej
Tegoroczna Konferencja Szkoleniowa 5W1 dobiegła końca. 6-7 listopada spotkaliśmy się w Warszawie, a 17-18 listopada w Szklarskiej Porębie. Wspólna przestrzeń do nauki i wymiany praktycznych doświadczeń ponownie okazała się ogromną wartością. Czytaj więcej
Ukazał się październikowy numer Biuletynu Samorządowego – jak zawsze pełen praktycznych informacji, inspirujących przykładów i aktualności ze świata samorządów Czytaj więcej
Zbliża się termin Konferencji Szkoleniowej 5W1, która odbędzie się 6-7 listopada w Warszawie. Rejestracja dobiega końca! Czytaj więcej
W Katowicach odbyła się kolejna edycja Samorządowego Forum Kapitału i Finansów – wydarzenia, które od lat stanowi ważne miejsce spotkań osób zaangażowanych w rozwój i nowoczesne zarządzanie jednostkami samorządu terytorialnego. Czytaj więcej
Za nami IX Krajowy Kongres Sekretarzy, zorganizowany przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Wydarzenie odbyło się w Warszawie i zgromadziło przedstawicieli administracji samorządowej z całego kraju. Czytaj więcej
We wrześniowym numerze Biuletynu Samorządowego eSesji przygotowaliśmy zestaw aktualności i praktycznych informacji. Warto sięgnąć po to wydanie, aby poznać zarówno nasze dotychczasowe działania, jak i nadchodzące wydarzenia branżowe. Czytaj więcej
Konferencja Szkoleniowa 5W1 to ważne wydarzenie dla przedstawicieli administracji publicznej i samorządów, oferujące praktyczne szkolenia i prelekcje ekspertów. Aby ułatwić uczestnikom dostęp do wszystkich informacji, przygotowaliśmy dedykowaną stronę poświęconą szczegółom wydarzenia. Czytaj więcej
W najnowszym wydaniu Biuletynu Samorządowego eSesji prezentujemy wybrane tematy i wydarzenia ważne dla jednostek samorządowych. Zachęcamy do sprawdzenia! Czytaj więcej
Już 17–18 września 2025 r. w hotelu Novotel Warszawa Centrum odbędzie się 5. Forum Miasteczek Polskich – jedno z najważniejszych wydarzeń dla przedstawicieli samorządów. Czytaj więcej
Chcemy, aby Biuletyn był jak najlepiej dopasowany do Państwa oczekiwań i odpowiadał na realne potrzeby. Dlatego przygotowaliśmy krótką ankietę – tylko trzy pytania, na które odpowiedź zajmie dosłownie chwilę. Czytaj więcej
Do subskrybentów trafiło właśnie czerwcowe wydanie Biuletynu Samorządowego. Co w najnowszym numerze? Czytaj więcej
W czerwcu wprowadziliśmy kolejne usprawnienia w systemie eSesja, mające na celu podniesienie komfortu pracy oraz bezpieczeństwa użytkowników. Czytaj więcej
Konferencja szkoleniowa MWC 2025, skierowana do Biur Rady, informatyków i pracowników administracyjnych, odbędzie się – zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami – w dwóch lokalizacjach do wyboru. Czytaj więcej
W najnowszym wydaniu Biuletynu Samorządowego eSesji przedstawiamy najważniejsze wydarzenia i tematy istotne dla jednostek samorządowych. Czytaj więcej
System eSesja, znany przede wszystkim jako narzędzie wspierające codzienną pracę samorządów, znajduje również zastosowanie w środowisku akademickim. Czytaj więcej
Radni - XX Sesja
Komisja Rewizyjna - Posiedzenie
Komisja Rewizyjna - XX Posiedzenie
Radni - Sesja - XXVI Sesja
Komisja Budżetu i Rozwoju - Komisja Budżetu i Rozwoju
Komisja Rodziny Zdrowia i Pomocy Społecznej - XII Posiedzenie
Komisja Budżetu, Finansów i Planowania - XV Posiedzenie
Wspólne Posiedzenie Komisji - XXI Wspólne posiedzenie komisji stałych Rady Gminy Płużnica
Komisja Budżetu, Finansów i Planowania Rady Gminy Gozdowo - VI Posiedzenie
Komisja Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Bezpieczeństwa Publicznego - VI Posiedzenie
Komisja Zdrowia, Oświaty, Kultury i Spraw Społecznych Rady Gminy Gozdowo - VI Posiedzenie
Komisja Inicjatyw, Planowania i Finansów - Posiedzenie
Komisja Rewizyjna - Posiedzenie
Komisja Spraw Społecznych i Gospodarczych - Posiedzenie
Radni - XXVIII Sesja
Rada Miejska w Kartuzach - XIX Sesja
Komisja Rozwoju Gospodarczego, Budżetu i Finansów Rady Gminy Jarocin
Komisja Oświaty, Kultury i Sportu Rady Gminy Jarocin
Komisja Oświaty Wychowania Sportu i Turystyki - XII Posiedzenie
Sesja Zwyczajna - XXXII Sesja