Historia wersji

Aplikacja dla Biura Rady, 6.8.0.0 / 20.12.2022
Dodano możliwość szybkiego dodawania kontaktów do listy gości z poziomu okna Lista gości dostępnego w trybie Interaktywnym posiedzenia.
Wprowadzono możliwość dodawania kilku załączników do komunikatu w Informatorze Biura Rady za jednym razem.
W domyślnym tekście wiadomości e-mail dotyczącym wysyłania materiałów na posiedzenie dodano informację o godzinie posiedzenia.
Zmieniono kolorystykę parametru "Publiczne" / "Widoczne dla użytkowników" na głównym ekranie aplikacji.
Od tej pory, podczas kopiowania punktu z posiedzenia do innego posiedzenia - załączniki zostaną automatycznie wyeksportowane na serwer.
Poprawiono ustawienia serwera poczty SMTP do wysyłki wiadomości e-mail z systemu eSesja. Dodatkowo w ustawieniach dodano funkcje przywrócenia ustawień domyślnych.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.9.1 / 14.12.2022
Poprawiono błąd w module wysyłki maili, który powodował, że maile bez tematu wiadomości nie były zapisywane w archiwum.
Dodatkowo, od tej pory, do archiwum trafia również informacja o nazwach załączonych do wiadomości załączników.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.9.0 / 09.12.2022
Wprowadzono wymóg komunikacji po bezpiecznym protokole TLS 1.2
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.8.0 / 02.12.2022
Dodano w ustawieniach tryb awaryjny, który pozwala na zalogowanie do systemu bez HTTPS (niebezpieczny).
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.7.0 / 12.10.2022
Dodano możliwość ustawienia parametru widoczność posiedzeń tylko dla członków grupy w edycji grup oraz dodatkowo umożliwiono zarządzanie przypisaniem uprawnień do grup z poziomu aplikacji eSesja.
Dzięki temu możliwe będzie np. przypisanie poszczególnych Komisji lub innych grup do konkretnych użytkowników administracyjnych systemu.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.5.0 / 11.10.2022
Wprowadzono możliwość logowania do systemu eSesja przez usługę Active Directory Federation Services.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.2.1 / 02.09.2022
Poprawiono edytor uchwał - zmodyfikowano format pól umożliwiających wprowadzenie określenie czasu obowiązywania uchwały.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.2.0 / 22.08.2022
Wprowadzono funkcjonalność automatycznej publikacji wyników z głosowań z posiedzeń do BIP firmy MADKOM.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.1.0 / 04.08.2022
Poprawiono funkcję dodawania załączników do porządku obrad z repozytorium dokumentów. Od tej pory są one automatycznie eksportowane na serwer.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.7.0.0 / 20.06.2022
Wprowadzono funkcję zarządzania czasem dyskusji. Dla każdego punktu porządku obrad można wybrać profil dyskusji, który reguluje długość wypowiedzi w poszczególnych trybach. Profile można konfigurować w panelu klienta MWC.
 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.6.0.0 / 08.05.2022

  1. W widoku interaktywnym wprowadzono możliwość ustawienia dowolnego czasu przerwy.
  2. W oknie wizualizacji poprawiono liczenie oddanych głosów.
  3. Ujednolicono schematy kolorystyczne wyników głosowań w systemie, oknie wizualizacji oraz w widoku transmisji 

Aplikacja Radnego / 08.05.2022

  1. Wprowadzono możliwość filtrowania komunikatów w informatorze Biura Rady wg roku dodania komunikatu oraz grupy, do której przypisano dany komunikat.

 

Aplikacja dla Biura Rady, 6.5.0.0 / 24.02.2022

  1. Zlikwidowano konieczność eksportu i importu załączników do porządku obrad. Przy dodawaniu załączników są one automatycznie eksportowane, przy otwieraniu załączników – jeżeli nie ma ich na danym komputerze są one automatycznie importowane.
  2. Usunięto nieaktywne przyciski w aplikacji w menu Narzędzia: Okno wizualizacji oraz Nagrania
  3. Wprowadzono zmianę, która powoduje, że po zmianie porządku obrad i zapisaniu zmian, następuje automatyczne jego odświeżenie w aplikacji eSesja. Dodatkowo następuje również odświeżenie porządku obrad u Radnych.
  4. Jeżeli w sesji otwartej w trybie interaktywnym zostanie dodany nowy załącznik – również nastąpi automatyczne odświeżenie porządku obrad u Radnych.
     

Aplikacja dla Biura Rady, 6.3.3.0 / 27.10.2021
Dodano funkcję 'Lista gości na posiedzeniu' w widoku asystenta dla posiedzenia --> Opcje asystenta
Funkcja pozwala dodać tekstową listę gości na danym posiedzdeniu. Lista ta jest automatycznie przenoszona do protokołu z posiedzenia.
 

Aplikacja dla Biura Rady, wersja 6.3.0.5 / 21.06.2021
  1. Na liście gości wprowadzono funkcję dodawania pozycji do ulubionych. Dzięki temu wybrane osoby mogą trafić na samą górę listy bez konieczności przewijania listy.
  2. Dodano funkcję kopiowania głosowań. Pozwala ona na błyskawiczne przeprowadzenie ponownego głosowania w tej sprawie, np. w celu reasumpcji głosowania. Aby skopiować głosowanie, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy uprzednio przeprowadzone głosowanie i wybrać opcję "kopiuj głosowanie".
  3. W sekcji "Aktywność użytkowników systemu", można od tej pory podglądać rejestr ostatnich logowań poszczególnych użytkowników. Dzięki temu możliwe jest np. sprawdzenie jak w ostatnim miesiącu logował się do systemu konkretny Radny, by upewnić sie np. czy zapoznał się z najnowszymi materiałami w systemie.
  4. Przy współpracy z pracownikami Biura Rady Urzędu Miasta Opola, przygotowaliśmy dodatkową funkcję "Raport z głosowań". Dzięki tej funkcji, dostępnej dla każdego posiedzenia, można wygenerować dokument, który prezentuje wszystkie głosowania w danym posiedzeniu wraz z informacją na temat tego, ile razy głosował poszczególny Radny. Celem funkcji jest uproszczenie rozliczania diet dla urzędów, które diety obliczają na podstawie liczby głosowań, w których wziął udział Radny w danym miesiącu.
  5. Finalizujemy prace nad integracją systemu z aplikacją Legislator wydawnictwa ABC PRO.
  6. Rozpoczęliśmy prace nad wdrożeniem logowania do systemu za pośrednictwem Profilu Zaufanego dla Radnych oraz innych użytkowników systemu.

Webowa aplikacja dla Radnych oraz aplikacja dla systemu Android, wersja 7.3.5 / 21.06.2021

  1. Poprawiono działanie przycisku Kworum - od tej pory kworum można potwierdzić tylko i wyłącznie wtedy, gdy aktywne jest jego sprawdzanie (tzn. Radny może potwierdzić obecność tylko wtedy, gdy operator aplikacji Biura Rady uruchomił sprawdzanie kworum).
  2. Poprawiono układ graficzny aplikacji dla niższych rozdzielczości tabletów - dzięki temu boczne menu aplikacji nie jest zakrywane przyciskami głosowania (jest zawsze widoczne).
  3. Przy współpracy z Biurem Rady Urzędu Stołecznego Miasta Warszawy, wprowadziliśmy kolejne poprawki w zakresie dostosowania aplikacji dla osób niewidzących i niedowidzących, dzięki czemu współpraca aplikacji eSesja z takimi aplikacjami pomocniczymi jak NVDA (czytniki ekranu dla osób niedowidzących).


Aplikacja dla Biura Rady, wersja 6.3.0.0
/ 10.03.2021
  1. Zmodyfikowano motyw kolorystyczny widoku posiedzenia.
  2. Wprowadzono funkcje "Okno wizualizacji" pozwalające na prezentację porządku obrad oraz przebiegu posiedzenia, głosowań, dyskusji niezależnie od zmian wprowadzanych na bieżąco w porządku przez operatora systemu.
  3. Wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie w module głosowania, które ma zapobiegać przypadkowemu lub nieumyślnemu zamknięciu trwającego głosowania przed zapisaniem jego wyników.
  4. Lista użytkowników Online w głównym oknie aplikacji eSesja, po prawej stronie, jest od tej pory automatycznie aktualizowana. Mamy dzięki temu pełen obraz tego, kto faktycznie jest aktualnie zalogowany do systemu.
  5. W funkcji „Lista obecności” dodaliśmy funkcję automatycznego oznaczenia osób obecnych w oparciu o stan zalogowanych użytkowników. Po kliknięciu funkcji „Zaznacz online” system automatycznie oznaczy osoby zalogowane do systemu eSesja jako obecne.

Więcej informacji o aktualizacji znajdziesz tutaj.

Webowa aplikacja dla Radnych oraz aplikacja dla systemu Android, wersja 7.3.0 dla urządzeń z Androidem w wersji co najmniej 5.1/ 10.03.2021
  1. Wprowadziliśmy informację o zalogowanych użytkownikach do systemu. Informacja jest widoczna po wybraniu konkretnego posiedzenia.
  2. Wprowadzono informacje o czasie trwającej wypowiedzi. Od tej pory wszyscy użytkownicy aplikacji będą widzieli jak długo wypowiada się dana osoba.
  3. Zwiększamy bezpieczeństwo użytkowników! Od tej pory użytkownikom aplikacji webowej oraz dla systemu Android, a wkrótce także Windows, udostępniamy autoryzację dwuetapową. Autoryzacja ta podnosi poziom bezpieczeństwa konta w systemie eSesja w taki sam sposób, w jaki dziś logujemy się do banków internetowych. Przy każdorazowym logowaniu na nowym urządzeniu system wymusi wprowadzenie kodu SMS, który otrzymamy na uprzednio wprowadzony przez nas numer telefonu komórkowego. Dzięki temu, nawet gdyby nasz login i hasło gdzieś wyciekły, nie będzie możliwe zalogowanie do systemu bez dostępu do kodu SMS.

Więcej informacji o aktualizacji znajdziesz tutaj.

 
 
Nowa wersja aplikacji na tablety: 7.2.0
/ 08.06.2020
W aplikacji na tablety poprawiono błąd w module komunikatora, który powodował, że wiadomości pojawiały się podwójnie, a także błąd z prezentacją wyników głosowania. Od tej pory, nawet po otworzeniu dowolnego dokumentu (np. projektu uchwały) i powrocie do porządku obrad - wyniki głosowania się pojawią.

Aplikacja dostępna pod adresem: https://esesja.pl/download/esesja_720.apk


Aplikacja dla Biura Rady, 6.0.2.1 / 09.12.2020
Poprawiono sterowanie kamerami - od tej pory zgloszenie sie kolejnej osoby nie zmienia ustawienia kamery wybranego manualnie
Poprawiono modul nagrywania.


Aplikacja dla Biura Rady, 6.3.2.0
/ 25.10.2021
Dodano możliwość wprowadzenia komunikatu do informatora z poziomu widoku asystenta dla posiedzenia w menu Opcje asystenta.
Po dodaniu komunikatu do informatora, automatycznie wysyłane jest powiadomienie do obecnie zalogowanych w systemie radnych.


Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.7
/ 07.10.2020
Wprowadzono poprawkę w oknie ustawienia głosowania. Zmieniono nazewnictwo w sekcji jawność głosowania. Od tej pory głosowanie zwyczajne będzie nazywało się tajne, druga opcja pozostała bez zmian - nazywa się nadal głosowanie jawne.
Poprawiono okno ustawienia posiedzenie - od tej pory wprowadzenie numeru posiedzenia nie wymaga już usunięcia pustych znaków w polu numerycznym.

Nowa wersja aplikacji na tablety: 7.2.0/ 08.06.2020
W aplikacji na tablety poprawiono błąd w module komunikatora, który powodował, że wiadomości pojawiały się podwójnie, a także błąd z prezentacją wyników głosowania. Od tej pory, nawet po otworzeniu dowolnego dokumentu (np. projektu uchwały) i powrocie do porządku obrad - wyniki głosowania się pojawią.

Aplikacja dostępna pod adresem: https://esesja.pl/download/esesja_720.apk


Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.5 / 18.05.2020
Usunięto błąd w module zarządzania kontaktami, który powodował, że czasami pojawiał się komunikat o braku pamięci w przypadku dużej liczby kontaktów.


Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.1 / 18.05.2020
Dodano nowe pole w ustawieniach posiedzeń: NAZWA POSIEDZENIA. Pole pozwala na wprowadzenie dowolnej nazwy, np. Sesja Nadzwyczajna nr 15.
Wprowadzono poprawkę w module tworzenia kont użytkowników. Przy zamykaniu okna nie będzie juz pojawiał się błąd aplikacji.


Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.0 / 11.05.2020
Z uwagi na zdalną specyfikę prac Rad w Polsce, wprowadziliśmy nową wersję modułu do sprawdzania obecności. Od tej pory sprawdzenie obecności można zaplanować tak jak głosowanie w każdym punkcie porządku obrad (jest to po prostu nowy rodzaj głosowania, tak jak wniosek formalny).
Po uruchomieniu sprawdzania obecności, Radnym automatycznie pojawi się przycisk umożliwiający potwierdzenie obecności, podobnie jak ma to miejsce w przypadku obsługi głosowań. Na ekranie operatora pojawiać się będą spływające potwierdzenia, będą one równiez widoczne u osoby, która ma uprawnienia do zarządzania dyskusją (np. Przewodniczącego). Zapis sprawdzenia będzie figurował w porządku obrad i trafi również automatycznie do protokołu.


Aplikacja dla Biura Rady, 6.0.8.0 / 30.03.2020
1) Wprowadzono możliwość dodawania informacji do kalendarza użytkowników przy wykorzystaniu modułu Informatora Biura Rady. Do każdego komunikatu można od tej pory wprowadzić termin, w jakim dana informacja pojawi się w kalendarzu.
2) Wprowadzono możliwość automatycznego powiamiania o nowych komunikatach przy wykorzystaniu wiadomości e-mail i sms, w sytuacji, gdy adresatem danego komunikatu jest jeden lub kilku konkretnych adresatów (nie dotyczy grup).
3) W module informatora można od tej pory podejrzeć ile osób odczytało dany komunikat, a także kiedy.
4) Nowa opcja zabezpieczenia głosowań - kod PIN. Do każdego głosowania można dodać kod PIN. Głosujący - nie będzie mógł zagłosować dopóki nie poda kodu PIN.
5) Od tej pory prowadzący obrady (osoba z uprawnieniem do zarządzania dyskusją) będzie miał podgląd na przebieg głosowania (tzn. będzie widział na swoim tablecie kto już zagłosował w danym głosowaniu.
6) Zmiana: w nowej wersji aplikacji na tablety - tylko osoby, które otworzyły dane posiedzenie będą widziały wyniki głosowań.
7) Wprowadzono funkcję importu porządku obrad z pliku .docx (Word)
8) W aplikacji dla Radnych wprowadzono pełnoekranowy kalendarz.
9) Dodano funkcję wewnętrznego komunikatora. Komunikator pozwala Radnym / użytkownikom aplikacji na tablety (oraz strony https://tablet.esesja.pl) dyskutować na temat posiedzenia. Komunikator staje się aktywny po wejściu do posiedzenia.

Aplikacja dla Biura Rady – wersja 6.0.8.0
Jest już dostępna pod adresem https://esesja.pl/download/setup.exe

Aplikacja dla systemu Android – wersja 7.0.1
Jest już dostępna pod adresem https://esesja.pl/download/esesja.apk
Lada moment pojawi się również w sklepie Google Play.

Więcej informacji na temat aktualizacji na naszym Forum dyskusyjnym.


6.0.5.0 / 06.08.2019
1) Do systemu eSesja dodano nowy moduł - Repozytorium, w którym można przechowywać dowolnego rodzaju dokumenty. Dokumenty te można następnie wprowadzać do porządku obrad poszczególnych posiedzeń. Do repozytorium mogą również trafiać dokumenty z systemów zewnętrznych takich jak urzędowe systemy obiegi dokumentów, czy program Legislator. Pozwoli to zautomatyzować proces przekazywania dokumentów pomiędzy wydziałami urzędu a Biurem Rady.

2) Zmodyfikowano okno przerwy. Od tej pory po zakończeniu odliczania, okno nie będzie automatycznie zamykane, pojawi się natomiast licznik odliczający czas przekroczenia przerwy.

3) W module Kontakty wprowadzono dodatkowe pola opisujące wprowadzone do systemu osoby. Od tej pory poza tytułem grzecznościwym (np. Pan, Pani, Profesor, mgr itd.) w dodatkowym formularzu "informacje" można również wprowadzić: informacje o dyżurach radnego, numer okręgu wyborczego, z którego startował dany radny, zasięg okręgu wyborczego (np. nazwy ulic, wiosek itd.), a także kontaktowy adres e-mail dla mieszkańców oraz nazwę klubu, do którego należy radny.
Informacje te zaczną pojawiać się w portalu mieszkańca systemu eSesja, przy okazji jego najbliższej aktualizacji.

4) Zmodyfikowano nazewnictwo głosowań - z systemu zniknęły głosowania imienne na rzecz głosowań jawnych. Głosowania nieimienne zostały przemianowane na głosowania zwyczajne. Co istotne - w głosowaniu jawnym wyniki głosowania zostaną zaprezentowane w formie listy imiennej (czyli będzie widoczne kto jak głosował), w głosowaniu zwyczajnym, wynik zostanie zaprezentowany wyłącznie w formie liczbowego podsumowania głosów ZA/PRZECIW itd.

5) W oknie planowania głosowania wprowadzono nowe pole wyboru - Tryb głosowania. Od tej pory będzie zatem można wybrać jedno z czterech rodzajów głosowania:
- Głosowanie zwykłą (względną) większością głosów
- Głosowanie bezwzględną większością głosów
- Głosowanie bezwzględną większością głosów ustawowego składu organu
- Głosowanie kwalifikowaną większością głosów.

W zależności od wybranego rodzaju głosowania, na stronie wyników głosowania pojawi się informacja o tym czy głosowana sprawa została podjęta, czy też nie, w zależności od układu głosów.

6) W module Interpelacje wprowadzono możliwość ręcznej modyfikacji daty dodania interpelacji do systemu. Dzięki temu Biuro Rady może wprowadzić interpelację z taką datą, z jaką faktycznie radny ją złożył, a nie z datą wprowadzenia do systemu informatycznego.

6.0.3.6 / 13.04.2019
Dodano możliwość importu głosowań do punktu. Pozwala to na automatyczne utworzenie znacznej liczby głosowań, na podstawie wcześniej określonych kryteriów, poprzez wprowadzenie listy nazw głosowań rozdzielonych klawiszem enter w oknie importu dostępnym z poziomu okna planowania głosowań.

6.0.3.1 / 21.02.2019
Opublikowano nowy portal dla mieszkańców.

6.0.2.3 / 21.06.2018
Opublikowano nową wersję API systemu eSesja. API umożliwia integrację z systemami obiegu dokumentów oraz BIP-ami jednostek samorządowych. API poza kalendarium posiedzeń, udostępnia także porządki obrad, wyniki głosowań, rejestr uchwał oraz interpelacji. Zainteresowanych prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółowej dokumentacji. API jest bezpłatne dla wszystkich klientów firmy MW Concept.

6.0.1.9 / 17.03.2018
Przygotowano nakładkę systemową do transmisji obrad realizowanych za pośrednictwem systemu eSesja, która automatycznie pokazuje takie informacje jak aktualnie omawiany punkt, nazwisko dyskutanta, herb oraz nazwa podmiotu, informację o rozpoczęciu głosowania oraz jego wyniki.

6.0.1.4 / 04.01.2018
Wprowadzono poprawki do modułu wysyłki SMS. Od tej pory smsy wysyłane z systemu eSesja będa jeszcze szybciej docierać do adresatów. Wprowadzono archiwizowanie treści wysyłanych do użytkowników wiadomości e-mail.

6.0.0.8 / 27.07.2017
1) Przywrócono możliwość ręcznego oznaczania głosów radnych podczas głosowania w sytuacji, gdy np. radny z jakiegoś powodu nie może skorzystać z urządzenia elektronicznego. Aby określić głos, należy podczas głosowania kliknąć prawym przyciskiem myszy na nazwisku Radnego i z podręcznego menu wybrać właściwą opcję.
2) W module listy gości dodano prostą wyszukiwarkę pozwalającą na szybkie odszukanie interesującej nas osoby podczas posiedzenia. Dodatkowo przycisk uruchamiania listy gości przeniesiono z menu Opcje do górnego menu okna.
3) Poprawiono funkcję dodawania linków do poszczególnych punktów porządku obrad - od tej pory jest już możliwa edycja uprzednio dodanego linku.
4) W trybie sesji interaktywnej w menu Opcje dodano możliwość uruchomienia ręcznego licznika czasu wypowiedzi.

6.0.0.6 / 14.06.2017
1) Całkowicie nowy moduł obsługi głosowań w systemie eSesja.
2) W ustawieniach załącznika wprowadzono informację o dokładnej dacie i czasie opublikowania danego dokumentu w systemie.
3) Na ekranie głównym aplikacji dodano możliwość szybkiego podglądu posiedzenia w przeglądarce po kliknięciu na nim prawym przyciskiem myszy.

Kompletny opis nowego modułu głosowania wraz z instrukcją oraz opis pozostałych zmian dostępny jest tutaj: http://api.esesja.pl/download/esesja_6006.pdf

5.0.5.5
/ 13.04.2017
Wprowadzono API systemu eSesja, które umożliwia automatyczne pobieranie danych z systemu eSesja np. do BIP. API udostępnia takie informacje jak: listę grup dla których posiedzenia są obsługiwane przez system eSesja (np. Sesje, posiedzenia poszczególnych Komisji Rady), terminy posiedzeń dla poszczególnych grup a także porządki obrad poszczególnych posiedzeń wraz z linkami do załączników. Dane dostępne są w formacie XML oraz HTML (dla porządków obrad). API dostępne jest w architekturze REST. Specyfikacja API dostępna jest pod adresem http://api.esesja.pl/download/esesja_api_bip.pdf. Wszystkich zainteresowanych klientów, którzy chcą uzyskać dostęp do API - prosimy o kontakt.

5.0.5.5 / 5.04.2017
Zmodyfikowano rejestr uchwał, w ten sposób, że treść pola uwagi jest od tej pory widoczna w publicznej wersji rejestru.

5.0.5.5 / 31.03.2017
Wprowadzono moduł transmisji video z obrad z możliwością sterowania kamerami obsługujących protokół ONVIF. Integracja opierająca się na danych pochodzących z modułu dyskusji, pozwala na automatyczne pokazywanie przemawiającego Radnego, prezentowanie podpisu pod zdjęciem z imieniem i nazwiskiem, funkcją, a także aktualnie omawianym na posiedzeniu punktem. Możliwe jest również przełączanie kamer w przypadku gdy na sali zainstalowano kilka urządzeń tego typu.

5.0.5.4 / 27.03.2017
Wprowadzono oznaczenie głosowania imiennego w porządku obrad w widoku operatora. Dzięki temu od razu widać, czy dane głosowanie zostało ustawione jako zwykłe czy imienne.

5.0.5.4 / 16.03.2017
Poprawiono moduł generujący porządki obrad w aplikacji Radnego oraz aplikacji dla Biura Rady. Poprawka w znaczący sposób poprawiła prędkość generowania porządków.

5.0.5.4
/ 12.03.2017
Wprowadzono modyfikację modułu Informatora, która sprawia, że gdy w treści komunikatu pojawią się jakieś linki - będą one klikalne i dostępne dla Radnych.

5.0.5.4 / 9.03.2017
Poprawiono wyświetlanie wyników głosowania w aplikacji operatora.

5.0.5.4 / 21.02.2017
Poprawiono błąd uniemożliwiający wydrukowanie załączników dla wybranego posiedzenia z poziomu aplikacji Biura Rady.

5.0.5.4 / 24.01.2017
Poprawiono wyświetlanie wyników głosowania w portalu Rady dla głosowań przeprowadzonych w starszej wersji aplikacji eSesja.

5.0.5.4 / 17.01.2017
Poprawiono błąd w rejestrze interpelacji, który powodował, że gdy w nazwie interpelacji użyto znaku cudzysłowa, nie był możliwy podgląd ani edycja wpisu.

5.0.5.4 / 12.01.2017
Poprawiono błąd w metryczce posiedzenia, który powodował, że nie wyświetla sie prawidłowo data dodania posiedzenia do systemu.

5.0.5.3 / 13.01.2017
Wprowadzono możliwość podlinkowania BIP do portalu Rady, a także dodatkowych linków (jak np. link do zewnętrznego Rejestru uchwał), a także możliwość modyfikacji kolorystyki Portalu. Przykładowa realizacja: http://www.raciborz.esesja.pl/

5.0.5.3 / 11.01.2017
Wprowadzono funkcję automatycznego importu większej liczby głosowań do punktu.

5.0.5.3 / 9.01.2017
Wprowadzono nową wersję webowej aplikacji eSesja. Aplikacja ma ujednolicony interfejs w stosunku do aplikacji Androidowej. Dodatkowo komunikacja odbywa się za pomocą szyfrowanego połączenia. Adres aplikacji https://tablet.esesja.pl

5.0.5.3 / 31.12.2016
Zintegrowano system eSesja z konferencyjnym systemem Bosch Dicentis. Integracja umożliwia przeprowadzanie głosowań zaplanowanych w systemie eSesja za pomocą systemu Bosch, a także sterowanie dyskusją (włączanie i wyłączenie mikrofonów) z poziomu eSesji.

5.0.5.3 / 27.12.2016
W aplikacji Radnego wprowadzono dostęp do pełnej listy zgłoszonych dyskutantów. Od tej pory nie tylko Przewodniczący posiedzenia widzi listę osób zgłoszonych do dyskusji, ale wszyscy użytkownicy systemu. Lista jest aktualizowana w czasie rzeczywistym. Dodatkowo Przewodniczący może z poziomu tabletu udzielać i zabierać głos poszczególnym osobom.

Zintegrowano system eSesja z kamerami firmy AXIS. Dzięki temu - możliwe jest automatyczne włączanie i wyłączenie transmisji obrad, a także sterowanie kamerami na poszczególnych Radnych w oparciu o dane spływające z modułu dyskusji systemu eSesja.

5.0.5.2 / 20-12-2016

Poprawiono błąd, który występował w momencie uruchamiania listy obecności z poziomu okna głosowania, a który uniemożliwiał faktyczną modyfikację tej listy.

5.0.5.2 / 15-12-2016

Poprawiono błąd, który powodował, że przy pierwszej próbie wysłania wiadomości SMS do osoby, której numer dopiero co wprowadziliśmy do systemu, program wyświetlał komunikat błędu.
Dodatkowo, zablokowano możliwość wysyłania wiadomości e-mail do osób, które nie mają przypisanego adresu e-mail w module Kontakty.

5.0.5.1 / 8-12-2016

Wprowadzono funkcję masowego dodawania / importu głosowań. Funkcja ta pozwala w prosty i szybki sposób dodać większą liczbę głosowań do jednego punktu w porządku obrad.

5.0.5.0
/ 1-12-2016

1) W trybie sesji interaktywnej, po wybraniu dowolnego punktu w górnym menu okna pojawi się nowy przycisk "Zaplanuj głosowanie". Pozwala on na szybsze dodanie nowego głosowania w wybranym punkcie.
2) W oknie planowania głosowania obok przycisku "Zapisz głosowanie" wprowadzono przycisk "Zapisz i uruchom", który pozwala jednym kliknięciem zapisać głosowanie oraz od razu je uruchomić. Powyższe zmiany pozwolą przyspieszyć wprowadzanie i obsługę nowych głosowań podczas posiedzeń.
3) Poprawiono błąd uniemożliwiający dodanie lub modyfikację posiedzenia w oknie "Ustawienia posiedzenia" spowodowany innym domyślnym formatem daty w systemie Windows 10. Od tej pory ustawienia regionalne daty nie mają już wpływu na działanie tej funkcjonalności.
4) Poprawiono błąd uniemożliwiający szybkie przejście do trybu asystenta z trybu sesji interaktywnej poprzez przycisk znajdujący się w menu Opcje.

5.0.4.7 /
14-11-2016

W trybie interaktywnym posiedzenia w menu Opcje dodano funkcję Goście, umożliwiającą dodanie do listy dyskutantów uprzednio dodanych w sekcji Kontakty gości.

5.0.4.6
/ 13-11-2016

Wprowadzono poprawki i rozszerzenia do modułu Interpelacje Radnych.

5.0.4.3
/ 05-10-2016

Wprowadzono możliwość precyzyjnego zarządzania uprawnieniami dla poszczególnych użytkowników systemu. Administratorzy z odpowiednimi uprawnieniami, mogą teraz wybrać dowolnego użytkownika w sekcji Kontakty i za pomocą przycisku Uprawnienia --> Zaawansowane określić wszystkie uprawnienia, z których może korzystać dany użytkownik. Jest to bardziej intuicyjne niż korzystanie z tabeli uprawnień, gdy liczba użytkowników jest duża.

5.0.4.1 / 27-08-2016

1) Zmodyfikowano jednostki rozliczeniowe w systemie do wysyłki wiadomości SMS. Od tej pory 1 kredyt to jedna wiadomość SMS.
2) Porawiono błąd w metryczce posiedzenia - w dacia dodania posiedzenia pojawiał się termin posiedzenia.
3) W aplikacji Radnego - nowe komunikaty wprowadzane do Informatora oznaczane są ikonką dzwonka w kolorze czerwonym. Po odczytaniu przez Radnego, kolor zmienia się na czarny.

5.0.3.0 / 07-07-2016

1) Wprowadzono możliwość oznaczania posiedzenia jako widocznego tylko dla zalogowanych użytkowników systemu
2) W edytorz porządku obrad wprowadzono możliwość importu porządku obrad z pliku tekstowego - od tej pory wystarczy skopiować porządek przygotowny w innym edytorze tekstowym, a następnie wkleić go do edytora w eSesji, aby aplikacja automatycznie dodała punkty do porządku obrad
3) Wprowadzono nową opcję - metryczka posiedzenia. W metryczce widoczne są informacje o dacie dodania posiedzenia, jego publikacji, ostatniej edycji, a także lista Radnych, która zapoznała się z danym porządkiem wraz z czasem odczytu.
4) W module informatora wprowadzono możliwość kierowania dodawanych komunikatów do konkretnych odbiorców, a nie tylko do wybranych grup.
5) Poprawiono moduł przerwy - okno przerwy nie blokuje już możliwości korzystania z innych okien aplikacji
6) W aplikacji dla Radnych przycisk Kworum został oddzielony od przycisku Głosowanie.
7) Funkcja notatki od tej pory jest też dostępna w wersji przeglądarkowej systemu.
8) Poprawiono problem z publikacją protokołów z posiedzeń - od tej pory dodany do posiedzenia protokół pojawia się na stronie posiedzenia dostępnej dla mieszkańców.

5.0.2.5 / 30-05-2016

1) W aplikacji na tabletach posiedzenia łączone nie są już wyświetlane na głównym ekranie jako osobne pozycje, ale jako jedna pozycja
2) W oknie sprawdzania kworum zmodyfikowana została kolorystyka, aby Radni obecni byli lepiej widoczni na ekranach projekcyjnych
3) W porządku obrad przy dodanych głosowaniach w nawiasie pojawia się dodatkowo fragment nazwy głosowania - dzięki temu łatwiej będzie rozróżnić będzie poszczególne głosowania w przypadku dodania kilku pozycji w jednym punkcie.
4) Na liście obecności wprowadziliśmy pole "Wcześniejsze wyjście" umożliwiające odnotowanie liczby minut, po jakiej Radny opuścił np. Sesję Rady

5.0.2.0
/ 06-03-2016

1) Zmodyfikowano moduł głosowania. Od tej pory w wynikach głosowania uwzględniane są osoby nieobecne. Czyli poza informacją o tym kto był ZA, PRZECIW, kto się WSTRZYMAŁ oraz nie głosował, widnieje również informacja o tym kto był nieobecny.

2) Dodatkowo wprowadzono możliwość wydruku wyników każdego głosowania z osobna. Po wybraniu głosowania w aplikacji dla systemu Windows, w menu Opcje pojawiła się opcja "Eksportuj do pliku PDF...".

5.0.1.0
/ 19-02-2015

1) Wprowadzono funkcję nagrywania posiedzeń. Funkcja ta pozwala w prosty sposób, po podłączeniu przewodu audio do komputera, z którego prowadzone jest posiedzenie, nagrywać dźwięk z sali posiedzeń.
Co istotne, jeżeli w trakcie posiedzenia, korzystamy z funkcji udzielania głosu za pomocą systemu eSesja oraz oznaczamy kolejne punkty w porządku obrad jako zakończone, moduł pozwala stworzyć tzw. „audioscenariusz posiedzenia”, czyli ułożony czasowo porządek posiedzenia, z wyszczególnionymi punktami posiedzenia oraz wypowiedziami poszczególnych radnych. Pozwala to w prosty sposób odszukać wypowiedzi dotyczących konkretnego punktu porządku obrad, a nawet wypowiedzi poszczególnych radnych lub gości.

2) Przyspieszono działanie modułu odpowiadającego za wyświetlanie porządków obrad w trybie asystenta oraz sesji interaktywnej.

3) Zoptymalizowano moduł głosowania.

5.0.0.6 / 05-02-2016

Aktualizacja poprawia błąd, w którym po jednoczesnym otwarciu widoku interaktywnego oraz widoku asystenta oraz odświeżeniu widoku interaktywnego - widok ten przełączał się w tryb asystenta.

Dodatkowe zmiany:
- optymalizacja oraz przyspieszenie działania modułu głosowania
- wprowadzenie trybu interaktywnego głosowania również na stronę http://tablet.esesja.pl (dzięki tej zmianie przyciski do głosowania również tutaj wyświetlane są automatycznie po rozpoczęciu głosowania, a wyniki po jego zakończeniu).

5.0.0.1
/ 10-01-2016

1) Aktualizacja wprowadza nowy widok: interaktywną obsługę posiedzenia. Widok ten otwiera posiedzenie w nowym oknie, co pozwala w prosty sposób przeciągnąć okno na drugi ekran laptopa, czyli np. projektor.
Widok interaktywnej obsługi posiedzenia, nie różni się znacznie od widoku asystenta. Zmienione jest przede wszystkim menu górne, które umożliwia szybki dostęp do kluczowych funkcji niezbędnych przy obsłudze posiedzenia.
Okno działa w trybie interaktywnym, tzn. w momencie gdy np. do dyskusji zgłosi się Radny, jego nazwisko wraz ze zdjęciem pojawi się automatycznie po prawej stronie porządku obrad.

2) Nowa funkcja, dostępna w widoku interaktywnym posiedzenia - sprawdzenie kworum. Funkcja pozwala automatycznie potwierdzić uczestnikom posiedzenia obecność. Po wywołaniu funkcji, użytkownicy potwierdzając obecność naciskając przycisk Głosowanie/Kworum na tabletach, a lista obecności jest automatycznie aktualizowana na ekranie.

3) Ukrywanie punktów. W odpowiedzi na często opisywaną przez Państwa sytuację, w której na dzień czy dwa dni przed Sesją dochodzą nowe propozycje punktów do porządku obrad, a które w trakcie sesji są poddawane pod głosowanie w celu ich wprowadzenia do porządku obrad, wprowadziliśmy funkcję ukrywania punktów.
Funkcja ta pozwala dodać nowe punkty do porządku już przed sesją wraz z wszystkimi załącznikami, ale w taki sposób, aby nie były one widoczne u Radnych oraz na ekranie projektora do czasu przegłosowania ich na sesji.

4) Modyfikacja modułu głosowania, która umożliwia określanie grup uprawnionych do głosowania na wspólnych posiedzeniach Komisji.

5) Automatyczne zamykanie głosowania. W trakcie głosowania, gdy wszyscy obecni Radni oddadzą głos – głosowanie zostaje automatycznie zapisane i zamknięte, a na ekranie projektora oraz tabletów pojawia się wynik głosowania.

6) W pierwszym punkcie porządku obrad zlikwidowano dostęp do funkcji „Lista obecności”. Lista jest od tej pory dostępna w menu „Obsługa posiedzenia” w widoku Asystenta oraz w górnym menu w widoku „Interaktywnej obsługi posiedzenia”.

4.8.1.0
/ 16-09-2015

1) Aktualizacja wprowadza nowy moduł do systemu - Moduł Interpelacje. Moduł ten pozwala na kompleksową obsługę Zapytań i Interpelacji na linii Radny - Biuro Rady - Prezydent / Burmistrz / Wójt.
2) Zoptymalizowano moduł obsługi głosowań. Dzięki wprowadzeniu technologii czasu rzeczywistego - od tej pory, wszystkie głosy spływające od Radnych do systemu, na ekranie w trakcie Sesji czy Komisji pojawiać się będą niemal natychmiast, a nie jak do tej pory z 1-2 sekundowym opóźnieniem.
3) Zoptymalizowano moduł dyskusji - podobnie jak w przypadku modułu głosowań, tu również zlikwidowano opóźnienia w prezentacji listy osób zgłaszających się na ekranie. Zgłoszenie się do dyskusji, spowoduje teraz natychmiastową prezentację zaktualizowanej listy dyskutujących na ekranie o ile okienko dyskusji zostało wcześniej otwarte przez prowadzącego posiedzenie.
4) Od tej pory aplikacja będzie pamiętać ostatnio dodany typ głosowania, dzięki czemu nie będzie trzeba za każdym razem ustawiać typu głosowania.
5) Poprawiono oznaczenie punktu w porządku obrad jako "Punkt załatwiony". Odznaczenie tego ustawienia spowoduje, że czas oznaczenia punktu nie będzie już wyświetlany.

4.7.1.0
/ 09-04-2015

Poprawiono błąd powodujący problem z automatyczną aktualizacją aplikacji. Błąd powodował, że aplikacja przed aktualizacją nie zamykała się poprawnie i moduł aktualizacji nie mógł nadpisać odpowiednich plików.
Zmodyfikowano moduł wysyłania wiadomości e-mail. Od tej pory powiadomienia o odczytaniu wiadomości będą przychodziły na adres zwrotny zdefiniowany w ustawieniach aplikacji (Menu Pomoc - Ustawienia).
 
4.7.0.0 / 03-04-2015

Wprowadzono moduł umożliwiający automatyczną publikację porządków obrad w BIP firmy Logonet Sp. z o.o. (Biplo.pl).

4.6.6.0 / 01-04-2015

Zwiększono limit wielkości załącznika w module Informator Biura Rady do 100MB.

4.6.5.0 / 30-03-2015

Dostosowano program dla systemu Windows do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących poprzez wprowadzenie prostych skrótów klawiaturowych oraz powiadomień głosowych. Tryb ten można włączyć w aplikacji w menu Narzędzia - Ustawienia.

Dla osób z wadą wzroku przydatne będą następujące skróty klawiaturowe:
F1 - okno głosowania
F3 - jednoprzyciskowe zgłoszenie się / rezygnacja z dyskusji

Po otworzeniu okna głosowania przyciskiem F1, możliwe jest oddanie głosu poprzez naciśnięcie następujących klawiszy: F1 - głos ZA, F2 - głos przeciw, F3 - wstrzymanie się od głosu.

W trybie dla niedowidzących aplikacja powiadomi głosowo o następujących zdarzeniach: ewentualnym braku połączenia z Internetem, logowaniu (komunikaty wprowadź login, wprowadź hasło), poprawne lub niepoprawne zalogowanie, po wduszeniu klawisza F1, apliakcja powiadomi o tym czy aktualnie trwa głosowanie czy też nie, powiadomienie o poprawnym oddaniu głosu (oraz o rodzaju oddanego głosu), a także o zgłoszeniu lub rezygnacji z dyskusji.

4.6.3.0 / 09-03-2015

- Poprawiono generowanie linku do posiedzenia niepublicznego
- Zmodyfikowano skróty klawiaturowe w aplikacji. Od tej pory w programie dla systemu Windows funkcjonują następujące skróty: F1 - wyświetla okienko umożliwiające zagłosowanie, F2 - wyświetla okno umożliwiające udział w dyskusji, F3 - wyświetla listę osób zgłoszonych do dyskusji, F4 - wyświetla licznik czasu wypowiedzi (5 minut), F5 - odświeża aktualnie wyświetlony na ekranie porządek obrad, F6 - włącza licznik czasu wypowiedzi (czas określony przez użytkownika)
- Wprowadzono możliwość dodawania plików ZIP do Informatora Biura Rady

4.6.2.0 / 22-02-2015

- Poprawiono wyświetlanie okna logowania w aplikacji na tablety
- W porządku obrad, zakończone głosowania, których wynik został poprawnie zapisany będą od tej pory oznaczone kolorem zielonym. Zmiana ta dotyczy zarówno aplikacji dla systemu Windows jak i na tablety z systemem Android. Zmiana oznaczenia głosowania realizowana jest automatycznie - od razu po zapisaniu wyników głosowania.
- Zmiana w module Informatora Biura Rady - od tej pory wszyscy użytkownicy z uprawnieniem dostępu do modułu mogą modyfikować zapisy wprowadzone przez innych użytkowników.

4.6.1.0 / 19-02-2015

- Poprawiono moduł Informator Biura Rady - zlikwidowano problem automatycznego zmniejszania nazw załączników dodawanych do komunikatów oraz usunięto domyślną nazwę plików.

4.6.0.0 / 18-02-2015

- Dodano nowy moduł w systemie eSesja - Informator Biura Rady. Moduł ten pozwala na błyskawiczne przesyłanie Radnym oraz innym użytkownikom systemu komunikatów oraz dowolnych dokumentów.
- Wprowadzono poprawki: zlikwidowano problem automatycznego zmniejszania wielkości znaków w nazwach załączników, problem pojawiający się podczas wysyłki wiadomości e-mail, gdy pole treść nie zostało wypełnione, a także błąd który pojawiał się, gdy godzina posiedzenia została dodana w niepoprawnym formacie.

4.5.0.0
/ 01-02-2015

- eSesja stała się systemem interaktywnym. Od tej pory funkcje takie jak rozpoczęcie głosowania, zgłoszenie się do dyskusji czy wybór aktualnie omawianego podczas posiedzenia punktu - wywołują automatyczną reakcję aplikacji Radnego. I tak - rozpoczęcie głosowania - automatycznie wyświetli przyciski do głosowania na tablecie Radnego. Anulowanie głosowania - ukryje te przyciski. Zapisanie wyników głosowania - zaprezentuje wyniki głosowania na tabletach. Zgłoszenie do dyskusji Radnego - automatycznie powiadomi o tym fakcie Przewodniczącego Rady lub Komisji. Wybór punktu na ekranie projektora w czasie Sesji, podświetli Radnemu wybrany punkt na tablecie, dzięki czemu ten będzie widział, który punkt jest aktualnie omawiany, nawet jeśli nie widzi ekranu projektora.
- Wprowadzono nowy, bardziej minimalistyczny wygląd ekranu głównego aplikacji dla Biura Rady.
- Zintegrowano system eSesja z informacyjnym portalem samorządowym - InfoSamorzad.pl.


4.2.1.0 / 14-01-2015

- Poprawiono błąd uniemożliwiający poprawny zapis ustawień (pola login) zewnętrznego serwera pocztowego w aplikacji eSesja.


4.2.0.0 / 05-11-2014

- Wprowadzono możliwość numerowania posiedzeń cyframi arabskimi. Wybór formatu numeracji odbywa się w menu Kontakty - moduł Zarządzanie - Edycja grupy
- Dodanie przycisków "Edycja porządku obrad" oraz "Eksport porządku do pliku DOC" do menu "Obsługa posiedzenia".
- Zabezpieczenie modułu "Edytor porządku obrad" przed przypadkowym usunięciem punktu posiadającego podpunkty.
- Poprawki w generatorze protokołu z posiedzeń.

4.1.1.0
/ 05-11-2014

- Poprawki związane z wprowadzeniem nowej kadencji 2014-2018.
- Dodanie pola "Dotyczy", pozwalającego na wprowadzenie dodatkowego opisu punktu porządku obrad.
- Dodanie automatycznego numerowania punktów w "Edytorze Porządku Obrad"
- Poprawki w generatorze protokołu z posiedzenia 
- Wprowadzenie możliwości tworzenia porządków obrad o 3 poziomach zagnieżdżenia punktów.
- Poprawki w aplikacji mobilnej dla systemu Android: dodanie funkcji rotacji aplikacji oraz dostosowanie jej do mniejszych urządzeń typu Smartfon.

4.0.0.0 / 07-08-2014

- Wprowadzenie możliwości dodawania publicznych szablonów porządków obrad - dostępnych dla wszystkich użytkowników systemu w danej Radzie
- Poprawiono funkcjonalność oznaczania uchwały jako podjęta / niepodjęta. Od tej pory kilkukrotne naciśnięcie jednej z w/w funkcji nie będzie już powodować duplikowania się informacji o podjęciu lub niepodjęciu obok nazwy załącznika
- Poprawiono kodowanie polskich znaków w funkcji Generowania porządku obrad do pliku DOC
- W oknie "Adresaci" w edytorze wiadomości e-mail dodano możliwość wprowadzenia docelowego adresu e-mail "z ręki". Aby wysłać e-mail do dowolnej osoby z programu eSesja, nie trzeba już dodawać jej do bazy kontaktowej.
- Dodano moduł kopiowania punktów pomiędzy posiedzeniami. Pozwala to w prosty i szybki sposób skopiować np. punkty dotyczące projektów uchwał wraz z załącznikami z roboczego porządku Sesji do posiedzeń Komisji, na których te projekty będą omawiane. Instrukcja do modułu dostępna jest tutaj: www.esesja.pl/download/modul_kopiowania.pdf

3.9.9.1 / 17-07-2014

- Wprowadzono możliwość edycji kolejności punktów w edytorze porządku obrad za pomocą metody "przeciągnij i upuść" - dzięki temu w prosty sposób można np. wybrany punkt zamienić w podpunkt wybranego punktu lub odwrotnie.
- Zmodyfikowano moduł generujący protokół z posiedzenia. Od tej pory wyniki głosowań będą prezentowane w protokole w kolejności w jakie były głosowane w trakcie posiedzenia, niezależnie od typu głosowania (wniosek / zwykłe głosowanie).
- Wprowadzono możliwość eksportu porządku obrad do pliku DOC (programu Word) - funkcja jest dostępna w menu Posiedzenia, po wybraniu konkretnego posiedzenia.
- Wprowadzono możliwość rozwinięcia wszystkich punktów porządku obrad za pomocą funkcji dostępnej w menu Obsługa posiedzenia, a także przywrócono funkcję Ukrywania opcji w porządku obrad.
- Wprowadzono możliwość określenia kilku grup odpowiedzialnych za dany punkt porządku obrad (np. projekt uchwały) - wcześniej możliwe było wybranie wyłącznie jednej grupy (np. określonej Komisji)
- W edytorze wiadomości e-mail wprowadzono funkcję umożliwiającą automatyczne uruchomienie domyślnej aplikacji pocztowej z wypełnionymi polami Temat oraz Treść wiadomości, których źródłem będą dane w edytorze programu eSesja. Pozwala to np. wysłać zaproszenie na posiedzenie do osób, których nie ma w bazie kontaktowej programu eSesja, a są w bazie kontaktów domyślnego programu pocztowego użytkownika. Opcja dostępna jest w dolnym pasku ekranu edytora wiadomości e-mail.

3.9.8.3 / 20-05-2014

- Poprawiono błąd w edytorze porządku obrad, który powodował, że w przypadku porządków liczących ponad 20 punktów ostatni punkt porządku nie był widoczny.

3.9.8.0
/ 20-05-2014

- W oparciu o opinie klientów, przywrócono poprzedni wygląd asystenta posiedzenia.

3.9.7.0 / 19-05-2014

- Wprowadzono możliwość dodawania protokołów z posiedzeń wraz z załącznikami.
- Dodano możliwość wprowadzania w edytorze porządków obrad trzech poziomów punktów (np. I, II, III, 1. 2. 3., a) b) c). Format numeracji można określić osobno dla każdej grupy.
- Wprowadzono możliwość indywidualnego nadania numeru punktu w porządku obrad - np. gdy w trakcie posiedzenia po punkcie nr 2 wprowadzony zostaje punkt 2A.
- W edytorze porządku obrad wprowadzono możliwość przenoszenia podpunktów poziom wyżej (czyli z podpunktu można zrobić punkt).
- Dodano możliwość wprowadzenia parametrów punktu w porządku obrad. Każdy punkt (np. dotyczący projektu uchwały) można od tej pory opisać następującymi cechami: wnioskodawca, referuje, grupy opiniujące (np. Komisje), a także Komisja odpowiedzialna. W oknie ustawienia punktu można również modyfikować parametry - punkt zakończony oraz punkt zdjęty z porządku obrad.
- Zmodyfikowano wygląd okna asystenta - od tej pory opcje dla każdego punktu są widoczne po naciśnięciu prawego przycisku myszki na nazwie punktu. Dodatkowo wszystkie załączniki są widoczne od razu, bez konieczności wybrania punktu. [zmiana cofnięta aktualizacją 3.9.8.0]
- Wprowadzono możliwość zarządzania uprawnieniami użytkowników systemu z poziomu modułu kontakty za pomocą praktycznej tabeli, która prezentuje wszystkich użytkowników systemu oraz dostępne uprawnienia.

3.9.4.0 / 16-04-2014

- Zmodyfikowano edytor porządku obrad (funkcja edycji uprzednio dodanych punktów jest od tej pory wywoływana dwukrotnym kliknięciem myszki na danym punkcie; edycja jest prezentowana w nowym oknie, aby zlikwidować problem ucinania nazw punktów oraz w celu poprawienia czytelności edytora)
- Zgodnie z Państwa sugestiami zmodyfikowaliśmy kolejność zapisów w projekcie protokołu z posiedzenia. Od dziś - lista osób zgłaszających się do dyskusji nad danym punktem pojawia się przed głosowaniami.

3.9.3.0 / 11-04-2014

- Poprawiono funkcję powiększania i zmniejszania listy głosujących w głosowaniach imiennych.
- Przyspieszono zapis wyników głosowania.

3.9.2.0 / 31-03-2014

- W ustawieniach posiedzenia wprowadzono możliwość dodania nazwy lokalizacji, w której odbywa się posiedzenie. Po dodaniu, lokalizacja będzie widoczna w nagłówku posiedzenia w widoku asystenta oraz w aplikacji na tablety.
- W aplikacji na tablety oraz urządzenia mobilne po wybraniu dowolnego posiedzenia w poszczególnych punktach uwidocznione zostały zaplanowane głosowania, a także wyniki głosowań, w przypadku zakończonych głosowań.

3.9.0.0
/ 06-01-2014

1. Zmodyfikowano wielkość czcionek w oknie asystenta, aby goście zgromadzeni na posiedzeniu mogli łatwiej sprawdzić jaki jest aktualnie omawiany temat.

2. Zmodyfikowano widok listy uprawnionych do głosowania a także wielkość czcionek oraz style w oknie aktywnego głosowania, tak aby większa liczba Radnych zmieściła się na jednym ekranie.

3. Wprowadzono nową funkcjonalność w oknie asystenta - zdejmowanie punktu z porządku obrad. Po wybraniu dowolnego punktu osoba zarządzająca może wybrac opcję "Zdejmij z porządku obrad", aby oznaczyć dany punkt przekreśleniem i zasygnalizować, że dany punkt nie jest omawiany. Informacja o zdjęciu punktu z porządku obrad trafia automatycznie do projektu protokołu z obrad.

4. Zmodyfikowano nazewnictwo funkcji "Zatwierdź uchwałę" na "Podjęto uchwałę". Dodatkowo została dodana funkcja "Nie podjęto uchwały", którą można wykorzystać, gdy dany projekt uchwały w drodze głosowania zostaje odrzucony. Informacja o niepodjęciu uchwały trafia automatycznie do projektu protokołu z obrad.

5. W menu "Obsługa posiedzenia" dodano dwie funkcje umożliwiające szybką nawigację pomiędzy posiedzeniami danego organu: "Następne posiedzenie" oraz "Poprzednie posiedzenie". Przyciski te, automatycznie przełączają okno asystenta na kolejne lub poprzednie posiedzenie aktualnie wybranego organu.

6. W menu "Kontakty" dodano funkcję "Aktywność użytkowników" - funkcja ta otwiera nowe okno, w którym administrator może sprawdzić liczbę wizyt oraz czas ostatniego logowania poszczególnych użytkowników w systemie eSesja.

3.8.4.4 / 27-11-2013

- W menu "Pomoc" wprowadzono nową opcję - "Ustawienia". Opcja ta umożliwia skonfigurowanie parametrów serwera SMTP, który ma służyć do wysyłki poczty elektronicznej z poziomu aplikacji eSesja. Od tej pory można zatem wysyłać korespondencję np. z urzędowego adresu e-mail. Ponadto, dla osób, które nadal chcą wysyłać pocztę z serwera systemu eSesja, dodano dodatkowe pole - Adres zwrotny. W tym polu można wprowadzić dowolny adres e-mail, który będzie adresem docelowym korespondencji przesyłanej w odpowiedzi na wysłane wiadomości.
- Dodano funkcję "Odśwież posiedzenie" w menu "Obsługa posiedzenia". Opcja ta umożliwia błyskawiczne odświeżenie zawartości aktualnie przeglądanego porządku obrad bez konieczności korzystania z menu lub ekranu startowego aplikacji.
- Przycisk "Ukryj opcje" - ukrywający opcje zarządcze w poszczególnych punktach posiedzenia przeniesiono do menu "Obsługa posiedzenia".

3.8.4.3 / 22-10-2013

- Wprowadzono nowy typ głosowania - głosowanie nad wnioskiem. Tę funkcjonalność można np. wykorzystać w czasie posiedzenia, kiedy np. Radni chcą głosować nad wnioskiem nad wprowadzeniem zmian do projektu uchwały przed głosowaniem nad podjęciem uchwały. Aby skonfigurować głosowanie jako wniosek, należy w okienku planowania głosowania zaznaczyć pole 'Wniosek'. Wyniki głosowania nad wnioskiem są automatycznie przenoszone do projektu protokołu z posiedzenia.
- Zmodyfikowano domyślny projekt protokołu z obrad - wyniki z głosowań nieimiennych nie są już prezentowane w tabeli, ale w postaci czystego tekstu, aby zajmowały mniej miejsca. Dodatkowo lepiej wyróżniono głosowania oraz wyniki głosowań poprzez pogrubienie i podkreślenie nagłówków. Ponadto pod wynikami głosowań imiennych system generuje liczbowe podsumowanie głosowania (liczba osób za, przeciw etc.).

3.8.4.2 / 21-10-2013

- Wprowadzono możliwość upublicznienia linków dodanych do poszczególnych punktów porządku obrad. Dzięki temu, projekty uchwał lub dowolne inne załączniki można dodawać jako linki do plików znajdujących się np. w BIP-ie podmiotu.

3.8.4.1 / 15-10-2013

- Zgodnie z sugestiami naszych klientów - do licznika czasu wypowiedzi dodaliśmy dodatkowy licznik odmierzający sumaryczny czas wypowiedzi.

3.8.4.0 / 23-09-2013

- Funkcjonalność obsługa dyskusji jest od dziś dostępna również dla aplikacji eSesja w systemie Windows. Dodatkowo licznik czasu wypowiedzi został uzupełniony o możliwość wprowadzenia dowolnego czasu wypowiedzi.

3.8.3.0 / 22-09-2013

- Nowa funkcjonalność - licznik czasu wypowiedzi. W czasie posiedzenia umożliwia zaprezentowanie na ekranie czasu odmierzającego czas wypowiedzi. Funkcja jest dostępna w menu głównym aplikacji po wybraniu dowolnego posiedzenia.

3.8.1.0 / 24-04-2013

- Poprawiono błąd, który powodował, że osoby bez uprawnień do zarządzania posiedzeniami nie widziały przycisku uruchamiającego moduł głosowania.

3.8.0.0 / 22-04-2013

- W oparciu o opinie płynące z Rad, gdzie wdrożono system eSesja - przebudowano moduł obsługi głosowań. Instrukcję obsługi głosowań w nowym modelu, można pobrać tutaj.
- W aplikacji na tablety, wprowadzono pierwszą wersje modułu obsługującego dyskusje w trakcie posiedzenia. Funkcja umożliwia zgłaszanie się Radnych, którzy chcą się wypowiedzieć w danym temacie (Ad vocem) lub w dowolnym innym. Zgłoszenia są widoczne w aplikacji uprawnionych osób (np. Przewodniczącego Rady), tak aby mógł on udzielać głosu zainteresowanym w kolejności zgłoszeń. Instrukcja obsługi tego modułu dostępna jest tutaj.

3.7.1.0
/ 21-03-2013

- Poprawiono błąd, który powodował, że w pewnych przypadkach podczas wyświetlania listy obeności pojawiał się błąd serwera HTTP 500.

3.7.2.0 / 27-03-2013

- Wprowadzono szereg poprawek dotyczących obsługi głosowań w aplikacji eSesja.
- Poprawiono moduł Archiwum wiadomości e-mail.

3.7.1.0
/ 21-03-2013

- Poprawiono błąd, który powodował, że w pewnych przypadkach podczas wyświetlania listy obeności pojawiał się błąd serwera HTTP 500.

3.7.0.0 / 04-03-2013

- Wprowadzono możliwość ukrywania załączników do punktów.

Po kliknięciu prawym przyciskiem na dowolnym załączniku w porządku obrad w widoku asystenta, opcję "Zmień nazwę załącznika" zmieniono na "Ustawienia załącznika". Wybranie funkcji prezentuje nowe okno umożliwiające zmianę nazwy załącznika, a także ustawienie dwóch nowych parametrów.

a) Załącznik widoczny dla wszystkich
Opcja domyślnie włączona. Określa, czy dany załącznik będzie widoczny w przeglądarce internetowej, czyli np. w BIP)
Funkcja przydatna, gdy np. w treści załącznika widnieją dane osobowe, chronione ustawą o prywatności. Jeżeli odznaczymy opcję – załącznik będzie dostępny wyłącznie z poziomu programu eSesja zalogowanym użytkownikom (Radnym).

b) Załącznik widoczny w rejestrze
Opcja domyślnie włączona. Określa, czy dany załącznik będzie widoczny w rejestrze w przypadku, gdy w danym punkcie zatwierdzono uchwałę.
Funkcjonalność przydatna, gdy np. w czasie posiedzenia chcemy zaprezentować dodatkowy załącznik do uchwały (np. projekt innej uchwały, przepis prawny etc.), ale nie chcemy by był on później widoczny w rejestrze uchwał (gdyż nie jest formalnie uchwałą lub załącznikiem do niej).

- Poprawiono błąd w edytorze zaproszeń, który powodował, że edytor zapamiętywał poprzednio wybranych adresatów oraz numer posiedzenia i po kolejnym otwarciu, trzeba było te ustawienia usuwać, by móc wprowadzić nowe. Od tej pory, każde otwarcie edytora zaproszeń powoduje automatyczne wyczyszczenie formularza ze zbędnych danych.

- Dodano funkcję "Odznacz wszystko" w module drukowania załączników. Funkcja powoduję odznaczenie wszystkich uprzednio zaznaczonych załączników do druku.

- W główym menu dodano funkcję "Ukryj opcje", która staje się widoczna w momencie otworzenia dowolnego posiedzenia w widoku asystenta. Funkcja powoduje ukrycie opcji dla poszczególnych punktów porządku posiedzenia. Przydatne, gdy porządek wyświetlamy na ekranie projekcyjnym i nie chcemy "zaśmiecać" ekranu zbędnymi funkcjami. Opcje można w każdym momencie przywrócić, klikając przycisk "Pokaż opcje", który pojawia się w momencie ich ukrycia.

- Dodano funkcję "Sumaryczny raport obecności". Funkcja jest dostępna w menu Narzędzia > Raporty obecności.
Sumaryczny raport obecności prezentuje liczbę obecności na wszystkich posiedzeniach Rady w trakcie wybranego okresu bez względu na organ, którego posiedzenie dotyczyło. Funkcja przydatna przy rozliczaniu diet Radnych.

- Wprowadzono następujące modyfikację systemu do głosowania:

a) Na podstawie uwag, które napłynęły do nas z gmin stosujących system eSesja do obsługi głosowań, usunięto przycisk "Nie głosuję".

b) W oknie głosowania, dodano przycisk pozwalający na szybkie otworzenie listy obecności bez konieczności powrotu do pierwszego punktu porządku obrad. Przycisk jest dostępny w górnym menu okna obsługującego głosowania.
Funkcja przydatna, gdy w trakcie głosowań ktoś opuści salę i chcemy szybko zmodyfikować listę obecności.

c) Głosowania zostały powiązane z listą obecności. Pierwsze okno przed rozpoczęciem głosowania prezentuje osoby nieobecne na końcu listy – dodatkowo są one przekreślone.

Po rozpoczęciu głosowania, osoby nieobecne są również przekreślone. Co więcej system nie wyśle do nich komunikatu o rozpoczęciu głosowania, a w konsekwencji nie zobaczą one okna do głosowania. W nagłówku listy uprawnionych pojawiła się dodatkowa informacja o liczbie uprawnionych do głosowania (obecnych) z całkowitej liczby członków danego organu.

d) Zmodyfikowano układ prawej kolumny z wynikami głosowania. Informacja o tym ilu Radnych nie głosowało przeniesiono pod wykres. Zmieniono nazwę tej sekcji ze Statystyki na Wyniki głosowania.

e) Skorzystanie z opcji anulowania głosowania lub zapisania wyników głosowania, powoduje przesłanie komunikatu do Radnych, który spowoduje automatyczne ukrycie okienka do głosowania w przypadku gdy np. nie zagłosowali.

f) Wyeliminowano problem zrywania połączenia z serwerem głosowań po zahibernowaniu / uśpieniu komputera np. w trakcie przerwy w obradach.

3.5.7.2 / 12-02-2013

- Wprowadzono dodatkowe pole w generatorze zaproszeń - stopka. Treść stopki pojawi się po tekście porządku obrad dla wybranego posiedzenia.
- Wprowadzono możliwość wyboru wielkości czczionki w zaproszeniu osobno dla nagłówka zaproszenia jak i treści zaproszenia.
- Wprowadzono funkcję eksportu tekstu zaproszenia do dokumentu w formacie programu Word (plik DOC).
- Zgodnie z Państwa sugestiami, herb / logo gminy na zaproszeniu zlokalizowane zostało po lewej stronie nagłówka.

3.5.7.1 / 11-02-2013

- Wprowadzono możliwość dodawania załączników w formatach programów OpenOffice (odt, ods, odp, sxw, sxc, sxi).
- Zgodnie z sugestiami wielu klientów, usunięto pole autor wypowiedzi w widoku asystenta przy dodawaniu wypowiedzi do wybranego punktu. Od tej pory treść wypowiedzi można wprowadzać bez konieczności wyboru autora. Treść wypowiedzi pojawi się automatycznie w projekcie protokołu z posiedzenia. Polecamy korzystanie z tej funkcji w czasie trwania posiedzenia do przygotowywania protokołu.
- Poprawiono nagłówek przy generowanych zaproszeniach na posiedzenia.
- Poprawiono błąd powodujący, że po dodaniu notatki nie można było jej otworzyć do czasu ponownego otworzenia wybranego posiedzenia w widoku asystenta.

3.5.7.0 / 06-02-2013

- Uzupełniono pomoc dla systemu eSesja oraz zmodyfikowano obsługę tej funkcjonalności.
- Poprawiono raporty obecności - od tej pory można wybrać dowolny organ (np. Radę, Komisję) i sprawdzić obecność dla wybranej grupy w interesującym nas okresie.

3.5.6.0 / 28-01-2013

- Zmodyfikowano system eksportu / eksportu. Od tej pory system dokonuje porównania plików przy wykorzystaniu sumy kontrolnej.
- Kliknięcie przycisku anuluj podczas eksportu / importu powoduje przerwanie całej operacji.
- Wprowadzono poprawki do modułu głosowań.

3.5.3.0 / 16-01-2013

- Uruchomiono dostęp do bazy wiedzy ekspertów systemu eSesja. Baza wiedzy to systematycznie aktualizowana baza artykułów dotyczących tematów samorządowych. Artykuły są dostępne z głównego ekranu aplikacji eSesja zarówno dla komputerów PC jak i tabletów.

3.5.1.0
/ 14-01-2013

- Poprawiono moduł importu plików na serwer.

3.5.0.0 / 14-01-2013

- Przeniesiono katalog instalacyjny systemu, aby umożliwić bezproblemową aktualizację systemu przez użytkownika.
- Poprawiono błędne wyświetlanie numerów zatwierdzonych uchwał.
- Poprawiono moduł obsługujący głosowania - zlikwidowano wycieki pamięci, które powodowały sporadyczne wyłącznie się programu.
- Usunięto automatyczne przełączanie okna na okno główne w momencie wyświetlenia komunikatu o dostępności użytkownika.

3.4.0.7 / 12-01-2013

- Zmodyfikowano system eksportu i importu załączników na serwer. Od tej pory system będzie automatycznie sprawdzał, które pliki wymagają aktualizacji i wysyłał bądź pobierał tylko niezbędne pliki, by skrócić czas synchronizacji oraz obciążenie łącza internetowego do minimum.

3.4.0.5 / 11-01-2013

- Na bazie sugestii klientów, zmodyfikowano nazewnictwo plików przechowujących załączniki. Od tej pory, nazwy załączników nie będą już wyłącznie numerowane, ale w nazwie zawierać będą źródłową nazwę pliku, jaki załączono do punktu.

3.3.0.0 / 03-01-2013

- Dodano obsługę tabletów z systemem Android, opublikowano natywną aplikację systemu eSesja w sklepie Google Play.

3.2.0.0
/ 27-11-2012

- Dodano obsługę wersji mobilnej systemu, dostępnej pod adresem http://tablet.esesja.pl

3.0.0.0
/ 27-09-2012

- Dodano moduł obsługujący głosowania. Moduł ten pozwala kompleksowo obsługiwać głosowania w czasie posiedzeń. Moduł obsługuje zarówno głosowania imienne oraz nieimienne.

Aktualności

15 i 16 listopada mieliśmy przyjemność uczestniczyć w II Krajowym Kongresie Przewodniczących Rad Gmin, Powiatów i Sejmików Województw, organizowanym przez Fundację Rozwoju Demokracji Lokalnej. Czytaj więcej

Za nami XXII Samorządowe Forum Kapitału i Finansów – Największe spotkanie łączące przedstawicieli samorządów, administracji publicznej oraz liderów finansów i biznesu. Czytaj więcej

Zakończyła się kolejna edycja Krajowego Kongresu Sekretarzy, w której mieliśmy przyjemność uczestniczyć jako partner wydarzenia. Czytaj więcej

Mieliśmy przyjemność ponownie uczestniczyć w Forum Miasteczek Polskich, które w tym roku zgromadziło rekordową liczbę uczestników. N Czytaj więcej

Nadchodzące posiedzenia

Rada Gminy Zagnańsk

Radni-Sesja - XII Sesja

Rada Powiatu Pajęczańskiego

Komisja Edukacji, Ochrony Zdrowia i Pomocy Społecznej - VI Posiedzenie

Rada Miasta Białystok

Radni - Sesja - VIII Sesja

Rada Miejska w Rynie

Komisja Oświaty, Kultury i Sportu - VII Posiedzenie

Rada Miasta Bochnia

Komisja Rewizyjna - VIII Posiedzenie

Statystyki programu eSesja

69394 użytkowników
313064 posiedzeń
1429744 głosowań
21446164 głosów