Aplikacja dla Biura Rady, wersja 6.3.0.5 / 21.06.2021
- Na liście gości wprowadzono funkcję dodawania pozycji do
ulubionych. Dzięki temu wybrane osoby mogą trafić na samą górę
listy bez konieczności przewijania listy.
- Dodano funkcję kopiowania głosowań. Pozwala ona na
błyskawiczne przeprowadzenie ponownego głosowania w tej
sprawie, np. w celu reasumpcji głosowania. Aby skopiować
głosowanie, wystarczy kliknąć prawym przyciskiem myszy
uprzednio przeprowadzone głosowanie i wybrać opcję "kopiuj
głosowanie".
- W sekcji "Aktywność użytkowników systemu", można od tej
pory podglądać rejestr ostatnich logowań poszczególnych
użytkowników. Dzięki temu możliwe jest np. sprawdzenie jak w
ostatnim miesiącu logował się do systemu konkretny Radny, by
upewnić sie np. czy zapoznał się z najnowszymi materiałami w
systemie.
- Przy współpracy z pracownikami Biura Rady Urzędu Miasta
Opola, przygotowaliśmy dodatkową funkcję "Raport z
głosowań". Dzięki tej funkcji, dostępnej dla każdego
posiedzenia, można wygenerować dokument, który prezentuje
wszystkie głosowania w danym posiedzeniu wraz z informacją
na temat tego, ile razy głosował poszczególny Radny. Celem
funkcji jest uproszczenie rozliczania diet dla urzędów,
które diety obliczają na podstawie liczby głosowań, w
których wziął udział Radny w danym miesiącu.
- Finalizujemy prace nad integracją systemu z aplikacją
Legislator wydawnictwa ABC PRO.
- Rozpoczęliśmy prace nad wdrożeniem logowania do systemu
za pośrednictwem Profilu Zaufanego dla Radnych oraz innych
użytkowników systemu.
Webowa aplikacja dla Radnych oraz aplikacja dla
systemu Android, wersja 7.3.5 / 21.06.2021
- Poprawiono działanie przycisku Kworum - od tej pory kworum
można potwierdzić tylko i wyłącznie wtedy, gdy aktywne jest jego
sprawdzanie (tzn. Radny może potwierdzić obecność tylko wtedy,
gdy operator aplikacji Biura Rady uruchomił sprawdzanie kworum).
- Poprawiono układ graficzny aplikacji dla niższych
rozdzielczości tabletów - dzięki temu boczne menu aplikacji
nie jest zakrywane przyciskami głosowania (jest zawsze
widoczne).
- Przy współpracy z Biurem Rady Urzędu Stołecznego Miasta
Warszawy, wprowadziliśmy kolejne poprawki w zakresie
dostosowania aplikacji dla osób niewidzących i
niedowidzących, dzięki czemu współpraca aplikacji eSesja z
takimi aplikacjami pomocniczymi jak NVDA (czytniki ekranu
dla osób niedowidzących).
Aplikacja dla Biura Rady, wersja 6.3.0.0 / 10.03.2021
- Zmodyfikowano motyw kolorystyczny widoku posiedzenia.
- Wprowadzono funkcje "Okno wizualizacji" pozwalające na
prezentację porządku obrad oraz przebiegu posiedzenia,
głosowań, dyskusji niezależnie od zmian wprowadzanych na
bieżąco w porządku przez operatora systemu.
- Wprowadzono dodatkowe zabezpieczenie w module
głosowania, które ma zapobiegać przypadkowemu lub
nieumyślnemu zamknięciu trwającego głosowania przed
zapisaniem jego wyników.
- Lista użytkowników Online w głównym oknie aplikacji
eSesja, po prawej stronie, jest od tej pory automatycznie
aktualizowana. Mamy dzięki temu pełen obraz tego, kto
faktycznie jest aktualnie zalogowany do systemu.
- W funkcji „Lista obecności” dodaliśmy funkcję
automatycznego oznaczenia osób obecnych w oparciu o stan
zalogowanych użytkowników. Po kliknięciu funkcji „Zaznacz
online” system automatycznie oznaczy osoby zalogowane do
systemu eSesja jako obecne.
Więcej informacji o aktualizacji
znajdziesz tutaj.
Webowa aplikacja dla Radnych oraz aplikacja dla systemu
Android, wersja 7.3.0 dla urządzeń z Androidem w wersji co najmniej 5.1/ 10.03.2021
- Wprowadziliśmy informację o zalogowanych użytkownikach do
systemu. Informacja jest widoczna po wybraniu konkretnego
posiedzenia.
- Wprowadzono informacje o czasie trwającej wypowiedzi. Od
tej pory wszyscy użytkownicy aplikacji będą widzieli jak
długo wypowiada się dana osoba.
- Zwiększamy bezpieczeństwo użytkowników! Od tej pory
użytkownikom aplikacji webowej oraz dla systemu Android, a
wkrótce także Windows, udostępniamy autoryzację dwuetapową.
Autoryzacja ta podnosi poziom bezpieczeństwa konta w
systemie eSesja w taki sam sposób, w jaki dziś logujemy się
do banków internetowych. Przy każdorazowym logowaniu na
nowym urządzeniu system wymusi wprowadzenie kodu SMS, który
otrzymamy na uprzednio wprowadzony przez nas numer telefonu
komórkowego. Dzięki temu, nawet gdyby nasz login i hasło
gdzieś wyciekły, nie będzie możliwe zalogowanie do systemu
bez dostępu do kodu SMS.
Więcej informacji o aktualizacji
znajdziesz tutaj.
Nowa wersja aplikacji na tablety: 7.2.0/ 08.06.2020
W aplikacji na tablety poprawiono błąd w module komunikatora, który powodował, że wiadomości pojawiały się podwójnie, a także błąd z prezentacją wyników głosowania.
Od tej pory, nawet po otworzeniu dowolnego dokumentu (np. projektu uchwały) i powrocie do porządku obrad - wyniki głosowania się pojawią.
Aplikacja dostępna pod adresem:
https://esesja.pl/download/esesja_720.apk
Aplikacja dla Biura Rady, 6.0.2.1 / 09.12.2020
Poprawiono sterowanie kamerami - od tej pory zgloszenie sie
kolejnej osoby nie zmienia ustawienia kamery wybranego manualnie
Poprawiono modul nagrywania.
Aplikacja dla
Biura Rady, 6.3.2.0 / 25.10.2021
Dodano możliwość wprowadzenia komunikatu do informatora z
poziomu widoku asystenta dla posiedzenia w menu Opcje asystenta.
Po dodaniu komunikatu do informatora, automatycznie wysyłane
jest powiadomienie do obecnie zalogowanych w systemie radnych.
Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.7 / 07.10.2020
Wprowadzono poprawkę w oknie ustawienia głosowania. Zmieniono nazewnictwo w sekcji jawność głosowania.
Od tej pory głosowanie zwyczajne będzie nazywało się tajne, druga opcja pozostała bez zmian - nazywa się nadal głosowanie jawne.
Poprawiono okno ustawienia posiedzenie - od tej pory wprowadzenie numeru posiedzenia nie wymaga już usunięcia pustych znaków w polu numerycznym.
Nowa wersja aplikacji na tablety: 7.2.0/ 08.06.2020
W aplikacji na tablety poprawiono błąd w module komunikatora, który powodował, że wiadomości pojawiały się podwójnie, a także błąd z prezentacją wyników głosowania.
Od tej pory, nawet po otworzeniu dowolnego dokumentu (np. projektu uchwały) i powrocie do porządku obrad - wyniki głosowania się pojawią.
Aplikacja dostępna pod adresem:
https://esesja.pl/download/esesja_720.apk
Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.5 / 18.05.2020
Usunięto błąd w module zarządzania kontaktami, który powodował, że czasami pojawiał się komunikat o braku pamięci w przypadku dużej liczby kontaktów.
Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.1 / 18.05.2020
Dodano nowe pole w ustawieniach posiedzeń: NAZWA POSIEDZENIA. Pole pozwala na wprowadzenie dowolnej nazwy, np. Sesja Nadzwyczajna nr 15.
Wprowadzono poprawkę w module tworzenia kont użytkowników. Przy zamykaniu okna nie będzie juz pojawiał się błąd aplikacji.
Aplikacja dla Biura Rady, 6.1.0.0 / 11.05.2020
Z uwagi na
zdalną specyfikę prac Rad w Polsce, wprowadziliśmy nową wersję
modułu do sprawdzania obecności. Od tej pory sprawdzenie
obecności można zaplanować tak jak głosowanie w każdym punkcie
porządku obrad (jest to po prostu nowy rodzaj głosowania, tak
jak wniosek formalny).
Po uruchomieniu sprawdzania
obecności, Radnym automatycznie pojawi się przycisk
umożliwiający potwierdzenie obecności, podobnie jak ma to
miejsce w przypadku obsługi głosowań. Na ekranie operatora
pojawiać się będą spływające potwierdzenia, będą one równiez
widoczne u osoby, która ma uprawnienia do zarządzania dyskusją
(np. Przewodniczącego). Zapis sprawdzenia będzie figurował w
porządku obrad i trafi również automatycznie do protokołu.
Aplikacja dla Biura Rady, 6.0.8.0 / 30.03.2020
1) Wprowadzono
możliwość dodawania informacji do kalendarza użytkowników przy
wykorzystaniu modułu Informatora Biura Rady. Do każdego
komunikatu można od tej pory wprowadzić termin, w jakim dana
informacja pojawi się w kalendarzu.
2) Wprowadzono możliwość
automatycznego powiamiania o nowych komunikatach przy
wykorzystaniu wiadomości e-mail i sms, w sytuacji, gdy adresatem
danego komunikatu jest jeden lub kilku konkretnych adresatów
(nie dotyczy grup).
3) W module informatora można od tej pory
podejrzeć ile osób odczytało dany komunikat, a także kiedy.
4) Nowa opcja zabezpieczenia głosowań - kod PIN. Do każdego
głosowania można dodać kod PIN. Głosujący - nie będzie mógł
zagłosować dopóki nie poda kodu PIN.
5) Od tej pory
prowadzący obrady (osoba z uprawnieniem do zarządzania dyskusją)
będzie miał podgląd na przebieg głosowania (tzn. będzie widział
na swoim tablecie kto już zagłosował w danym głosowaniu.
6)
Zmiana: w nowej wersji aplikacji na tablety - tylko osoby, które
otworzyły dane posiedzenie będą widziały wyniki głosowań.
7)
Wprowadzono funkcję importu porządku obrad z pliku .docx (Word)
8) W aplikacji dla Radnych wprowadzono pełnoekranowy kalendarz.
9) Dodano funkcję wewnętrznego komunikatora. Komunikator pozwala
Radnym / użytkownikom aplikacji na tablety (oraz strony
https://tablet.esesja.pl)
dyskutować na temat posiedzenia. Komunikator staje się aktywny
po wejściu do posiedzenia.
Aplikacja dla Biura
Rady – wersja 6.0.8.0
Jest już dostępna pod adresem
https://esesja.pl/download/setup.exe
Aplikacja dla systemu Android – wersja 7.0.1 Jest
już dostępna pod adresem
https://esesja.pl/download/esesja.apk Lada moment pojawi
się również w sklepie Google Play.
Więcej informacji na
temat aktualizacji na naszym
Forum
dyskusyjnym.
6.0.5.0 / 06.08.2019
1) Do systemu eSesja
dodano nowy moduł - Repozytorium, w którym można przechowywać
dowolnego rodzaju dokumenty. Dokumenty te można następnie
wprowadzać do porządku obrad poszczególnych posiedzeń. Do
repozytorium mogą również trafiać dokumenty z systemów
zewnętrznych takich jak urzędowe systemy obiegi dokumentów, czy
program Legislator. Pozwoli to zautomatyzować proces
przekazywania dokumentów pomiędzy wydziałami urzędu a Biurem
Rady.
2) Zmodyfikowano okno przerwy. Od tej pory po
zakończeniu odliczania, okno nie będzie automatycznie zamykane,
pojawi się natomiast licznik odliczający czas przekroczenia
przerwy.
3) W module Kontakty wprowadzono dodatkowe pola
opisujące wprowadzone do systemu osoby. Od tej pory poza tytułem
grzecznościwym (np. Pan, Pani, Profesor, mgr itd.) w dodatkowym
formularzu "informacje" można również wprowadzić: informacje o
dyżurach radnego, numer okręgu wyborczego, z którego startował
dany radny, zasięg okręgu wyborczego (np. nazwy ulic, wiosek
itd.), a także kontaktowy adres e-mail dla mieszkańców oraz
nazwę klubu, do którego należy radny.
Informacje te zaczną
pojawiać się w portalu mieszkańca systemu eSesja, przy okazji
jego najbliższej aktualizacji.
4) Zmodyfikowano
nazewnictwo głosowań - z systemu zniknęły głosowania imienne na
rzecz głosowań jawnych. Głosowania nieimienne zostały
przemianowane na głosowania zwyczajne. Co istotne - w głosowaniu
jawnym wyniki głosowania zostaną zaprezentowane w formie listy
imiennej (czyli będzie widoczne kto jak głosował), w głosowaniu
zwyczajnym, wynik zostanie zaprezentowany wyłącznie w formie
liczbowego podsumowania głosów ZA/PRZECIW itd.
5) W oknie
planowania głosowania wprowadzono nowe pole wyboru - Tryb
głosowania. Od tej pory będzie zatem można wybrać jedno z
czterech rodzajów głosowania:
- Głosowanie zwykłą (względną)
większością głosów
- Głosowanie bezwzględną większością
głosów
- Głosowanie bezwzględną większością głosów ustawowego
składu organu
- Głosowanie kwalifikowaną większością głosów.
W zależności od wybranego rodzaju głosowania, na stronie
wyników głosowania pojawi się informacja o tym czy głosowana
sprawa została podjęta, czy też nie, w zależności od układu
głosów.
6) W module Interpelacje wprowadzono możliwość
ręcznej modyfikacji daty dodania interpelacji do systemu. Dzięki
temu Biuro Rady może wprowadzić interpelację z taką datą, z jaką
faktycznie radny ją złożył, a nie z datą wprowadzenia do systemu
informatycznego.
6.0.3.6 / 13.04.2019
Dodano możliwość importu głosowań do punktu. Pozwala to na automatyczne utworzenie znacznej
liczby głosowań, na podstawie wcześniej określonych kryteriów,
poprzez wprowadzenie listy nazw głosowań rozdzielonych klawiszem enter w oknie importu dostępnym z poziomu okna planowania głosowań.
6.0.3.1 / 21.02.2019
Opublikowano nowy portal dla mieszkańców.
6.0.2.3 / 21.06.2018
Opublikowano nową wersję API systemu eSesja. API umożliwia integrację z systemami obiegu dokumentów oraz BIP-ami jednostek
samorządowych. API poza kalendarium posiedzeń, udostępnia także porządki obrad, wyniki głosowań, rejestr uchwał oraz interpelacji.
Zainteresowanych prosimy o kontakt w celu uzyskania szczegółowej dokumentacji. API jest bezpłatne dla wszystkich klientów firmy MW Concept.
6.0.1.9 / 17.03.2018
Przygotowano nakładkę systemową do transmisji obrad realizowanych za pośrednictwem systemu eSesja, która automatycznie
pokazuje takie informacje jak aktualnie omawiany punkt, nazwisko dyskutanta, herb oraz nazwa podmiotu,
informację o rozpoczęciu głosowania oraz jego wyniki.
6.0.1.4 / 04.01.2018
Wprowadzono poprawki do modułu wysyłki SMS. Od tej pory smsy wysyłane z systemu eSesja
będa jeszcze szybciej docierać do adresatów. Wprowadzono archiwizowanie treści wysyłanych do użytkowników
wiadomości e-mail.
6.0.0.8 / 27.07.2017
1) Przywrócono
możliwość ręcznego oznaczania głosów radnych podczas głosowania
w sytuacji, gdy np. radny z jakiegoś powodu nie może skorzystać
z urządzenia elektronicznego. Aby określić głos, należy podczas
głosowania kliknąć prawym przyciskiem myszy na nazwisku Radnego
i z podręcznego menu wybrać właściwą opcję.
2) W module listy
gości dodano prostą wyszukiwarkę pozwalającą na szybkie
odszukanie interesującej nas osoby podczas posiedzenia.
Dodatkowo przycisk uruchamiania listy gości przeniesiono z menu
Opcje do górnego menu okna.
3) Poprawiono funkcję dodawania
linków do poszczególnych punktów porządku obrad - od tej pory
jest już możliwa edycja uprzednio dodanego linku.
4) W trybie
sesji interaktywnej w menu Opcje dodano możliwość uruchomienia
ręcznego licznika czasu wypowiedzi.
6.0.0.6
/ 14.06.2017
1) Całkowicie nowy
moduł obsługi głosowań w systemie eSesja.
2) W ustawieniach
załącznika wprowadzono informację o dokładnej dacie i czasie
opublikowania danego dokumentu w systemie.
3) Na ekranie
głównym aplikacji dodano możliwość szybkiego podglądu
posiedzenia w przeglądarce po kliknięciu na nim prawym
przyciskiem myszy.
Kompletny opis nowego modułu
głosowania wraz z instrukcją oraz opis pozostałych zmian
dostępny jest tutaj:
http://api.esesja.pl/download/esesja_6006.pdf
5.0.5.5 / 13.04.2017
Wprowadzono API systemu
eSesja, które umożliwia automatyczne pobieranie danych z systemu
eSesja np. do BIP. API udostępnia takie informacje jak: listę
grup dla których posiedzenia są obsługiwane przez system eSesja
(np. Sesje, posiedzenia poszczególnych Komisji Rady), terminy
posiedzeń dla poszczególnych grup a także porządki obrad
poszczególnych posiedzeń wraz z linkami do załączników. Dane
dostępne są w formacie XML oraz HTML (dla porządków obrad). API
dostępne jest w architekturze REST. Specyfikacja API dostępna
jest pod adresem
http://api.esesja.pl/download/esesja_api_bip.pdf. Wszystkich
zainteresowanych klientów, którzy chcą uzyskać dostęp do API -
prosimy o kontakt.
5.0.5.5 / 5.04.2017
Zmodyfikowano rejestr uchwał, w ten sposób, że treść pola uwagi
jest od tej pory widoczna w publicznej wersji rejestru.
5.0.5.5 / 31.03.2017
Wprowadzono moduł
transmisji video z obrad z możliwością sterowania kamerami
obsługujących protokół ONVIF. Integracja opierająca się na
danych pochodzących z modułu dyskusji, pozwala na automatyczne
pokazywanie przemawiającego Radnego, prezentowanie podpisu pod
zdjęciem z imieniem i nazwiskiem, funkcją, a także aktualnie
omawianym na posiedzeniu punktem. Możliwe jest również
przełączanie kamer w przypadku gdy na sali zainstalowano kilka
urządzeń tego typu.
5.0.5.4 / 27.03.2017
Wprowadzono oznaczenie głosowania imiennego w porządku obrad w
widoku operatora. Dzięki temu od razu widać, czy dane głosowanie
zostało ustawione jako zwykłe czy imienne.
5.0.5.4 / 16.03.2017
Poprawiono
moduł generujący porządki obrad w aplikacji Radnego oraz
aplikacji dla Biura Rady. Poprawka w znaczący sposób poprawiła
prędkość generowania porządków.
5.0.5.4
/ 12.03.2017
Wprowadzono modyfikację modułu Informatora,
która sprawia, że gdy w treści komunikatu pojawią się jakieś
linki - będą one klikalne i dostępne dla Radnych.
5.0.5.4 / 9.03.2017
Poprawiono wyświetlanie
wyników głosowania w aplikacji operatora.
5.0.5.4
/ 21.02.2017
Poprawiono błąd uniemożliwiający wydrukowanie
załączników dla wybranego posiedzenia z poziomu aplikacji Biura
Rady.
5.0.5.4 / 24.01.2017
Poprawiono
wyświetlanie wyników głosowania w portalu Rady dla głosowań
przeprowadzonych w starszej wersji aplikacji eSesja.
5.0.5.4 / 17.01.2017
Poprawiono błąd w
rejestrze interpelacji, który powodował, że gdy w nazwie
interpelacji użyto znaku cudzysłowa, nie był możliwy podgląd ani
edycja wpisu.
5.0.5.4 / 12.01.2017
Poprawiono błąd w metryczce posiedzenia, który powodował, że nie
wyświetla sie prawidłowo data dodania posiedzenia do systemu.
5.0.5.3 / 13.01.2017
Wprowadzono
możliwość podlinkowania BIP do portalu Rady, a także dodatkowych
linków (jak np. link do zewnętrznego Rejestru uchwał), a także
możliwość modyfikacji kolorystyki Portalu. Przykładowa
realizacja:
http://www.raciborz.esesja.pl/
5.0.5.3
/ 11.01.2017
Wprowadzono funkcję automatycznego importu
większej liczby głosowań do punktu.
5.0.5.3
/ 9.01.2017
Wprowadzono nową wersję webowej aplikacji
eSesja. Aplikacja ma ujednolicony interfejs w stosunku do
aplikacji Androidowej. Dodatkowo komunikacja odbywa się za
pomocą szyfrowanego połączenia. Adres aplikacji
https://tablet.esesja.pl
5.0.5.3 / 31.12.2016
Zintegrowano
system eSesja z konferencyjnym systemem Bosch Dicentis.
Integracja umożliwia przeprowadzanie głosowań zaplanowanych w
systemie eSesja za pomocą systemu Bosch, a także sterowanie
dyskusją (włączanie i wyłączenie mikrofonów) z poziomu eSesji.
5.0.5.3 / 27.12.2016
W aplikacji Radnego
wprowadzono dostęp do pełnej listy zgłoszonych dyskutantów. Od
tej pory nie tylko Przewodniczący posiedzenia widzi listę osób
zgłoszonych do dyskusji, ale wszyscy użytkownicy systemu. Lista
jest aktualizowana w czasie rzeczywistym. Dodatkowo
Przewodniczący może z poziomu tabletu udzielać i zabierać głos
poszczególnym osobom.
Zintegrowano system eSesja z
kamerami firmy AXIS. Dzięki temu - możliwe jest automatyczne
włączanie i wyłączenie transmisji obrad, a także sterowanie
kamerami na poszczególnych Radnych w oparciu o dane spływające z
modułu dyskusji systemu eSesja.
5.0.5.2 / 20-12-2016
Poprawiono błąd, który występował w momencie uruchamiania listy obecności z poziomu okna głosowania, a który uniemożliwiał faktyczną
modyfikację tej listy.
5.0.5.2 / 15-12-2016
Poprawiono błąd, który powodował, że przy pierwszej próbie wysłania wiadomości SMS do osoby,
której numer dopiero co wprowadziliśmy do systemu, program wyświetlał komunikat błędu.
Dodatkowo, zablokowano możliwość wysyłania wiadomości e-mail do osób,
które nie mają przypisanego adresu e-mail w module Kontakty.
5.0.5.1 / 8-12-2016
Wprowadzono funkcję
masowego dodawania / importu głosowań. Funkcja ta pozwala w
prosty i szybki sposób dodać większą liczbę głosowań do jednego
punktu w porządku obrad.
5.0.5.0 / 1-12-2016
1) W trybie
sesji interaktywnej, po wybraniu dowolnego punktu w górnym menu
okna pojawi się nowy przycisk "Zaplanuj głosowanie". Pozwala on
na szybsze dodanie nowego głosowania w wybranym punkcie.
2) W
oknie planowania głosowania obok przycisku "Zapisz głosowanie"
wprowadzono przycisk "Zapisz i uruchom", który pozwala jednym
kliknięciem zapisać głosowanie oraz od razu je uruchomić.
Powyższe zmiany pozwolą przyspieszyć wprowadzanie i obsługę
nowych głosowań podczas posiedzeń.
3) Poprawiono błąd
uniemożliwiający dodanie lub modyfikację posiedzenia w oknie
"Ustawienia posiedzenia" spowodowany innym domyślnym formatem
daty w systemie Windows 10. Od tej pory ustawienia regionalne
daty nie mają już wpływu na działanie tej funkcjonalności.
4) Poprawiono błąd uniemożliwiający szybkie przejście do trybu
asystenta z trybu sesji interaktywnej poprzez przycisk
znajdujący się w menu Opcje.
5.0.4.7 / 14-11-2016
W trybie
interaktywnym posiedzenia w menu Opcje dodano funkcję Goście,
umożliwiającą dodanie do listy dyskutantów uprzednio dodanych w
sekcji Kontakty gości.
5.0.4.6 /
13-11-2016
Wprowadzono poprawki i
rozszerzenia do modułu Interpelacje Radnych.
5.0.4.3 / 05-10-2016
Wprowadzono możliwość
precyzyjnego zarządzania uprawnieniami dla poszczególnych
użytkowników systemu. Administratorzy z odpowiednimi
uprawnieniami, mogą teraz wybrać dowolnego użytkownika w sekcji
Kontakty i za pomocą przycisku Uprawnienia --> Zaawansowane
określić wszystkie uprawnienia, z których może korzystać dany
użytkownik. Jest to bardziej intuicyjne niż korzystanie z tabeli
uprawnień, gdy liczba użytkowników jest duża.
5.0.4.1 / 27-08-2016
1) Zmodyfikowano jednostki
rozliczeniowe w systemie do wysyłki wiadomości SMS. Od tej pory
1 kredyt to jedna wiadomość SMS.
2) Porawiono błąd w
metryczce posiedzenia - w dacia dodania posiedzenia pojawiał się
termin posiedzenia.
3) W aplikacji Radnego - nowe komunikaty
wprowadzane do Informatora oznaczane są ikonką dzwonka w kolorze
czerwonym. Po odczytaniu przez Radnego, kolor zmienia się na
czarny.
5.0.3.0 / 07-07-2016
1)
Wprowadzono możliwość oznaczania posiedzenia jako widocznego
tylko dla zalogowanych użytkowników systemu
2) W edytorz
porządku obrad wprowadzono możliwość importu porządku obrad z
pliku tekstowego - od tej pory wystarczy skopiować porządek
przygotowny w innym edytorze tekstowym, a następnie wkleić go do
edytora w eSesji, aby aplikacja automatycznie dodała punkty do
porządku obrad
3) Wprowadzono nową opcję - metryczka
posiedzenia. W metryczce widoczne są informacje o dacie dodania
posiedzenia, jego publikacji, ostatniej edycji, a także lista
Radnych, która zapoznała się z danym porządkiem wraz z czasem
odczytu.
4) W module informatora wprowadzono możliwość
kierowania dodawanych komunikatów do konkretnych odbiorców, a
nie tylko do wybranych grup.
5) Poprawiono moduł przerwy -
okno przerwy nie blokuje już możliwości korzystania z innych
okien aplikacji
6) W aplikacji dla Radnych przycisk Kworum
został oddzielony od przycisku Głosowanie.
7) Funkcja notatki
od tej pory jest też dostępna w wersji przeglądarkowej systemu.
8) Poprawiono problem z publikacją protokołów z posiedzeń - od
tej pory dodany do posiedzenia protokół pojawia się na stronie
posiedzenia dostępnej dla mieszkańców.
5.0.2.5
/ 30-05-2016
1) W aplikacji na tabletach posiedzenia
łączone nie są już wyświetlane na głównym ekranie jako osobne
pozycje, ale jako jedna pozycja
2) W oknie sprawdzania kworum
zmodyfikowana została kolorystyka, aby Radni obecni byli lepiej
widoczni na ekranach projekcyjnych
3) W porządku obrad przy
dodanych głosowaniach w nawiasie pojawia się dodatkowo fragment
nazwy głosowania - dzięki temu łatwiej będzie rozróżnić będzie
poszczególne głosowania w przypadku dodania kilku pozycji w
jednym punkcie.
4) Na liście obecności wprowadziliśmy pole
"Wcześniejsze wyjście" umożliwiające odnotowanie liczby minut,
po jakiej Radny opuścił np. Sesję Rady
5.0.2.0 / 06-03-2016
1)
Zmodyfikowano moduł głosowania. Od tej pory w wynikach
głosowania uwzględniane są osoby nieobecne. Czyli poza
informacją o tym kto był ZA, PRZECIW, kto się WSTRZYMAŁ oraz nie
głosował, widnieje również informacja o tym kto był nieobecny.
2) Dodatkowo wprowadzono możliwość wydruku wyników
każdego głosowania z osobna. Po wybraniu głosowania w aplikacji
dla systemu Windows, w menu Opcje pojawiła się opcja "Eksportuj
do pliku PDF...".
5.0.1.0 / 19-02-2015
1) Wprowadzono funkcję nagrywania posiedzeń. Funkcja ta
pozwala w prosty sposób, po podłączeniu przewodu audio do
komputera, z którego prowadzone jest posiedzenie, nagrywać
dźwięk z sali posiedzeń.
Co istotne, jeżeli w trakcie
posiedzenia, korzystamy z funkcji udzielania głosu za pomocą
systemu eSesja oraz oznaczamy kolejne punkty w porządku obrad
jako zakończone, moduł pozwala stworzyć tzw. „audioscenariusz
posiedzenia”, czyli ułożony czasowo porządek posiedzenia, z
wyszczególnionymi punktami posiedzenia oraz wypowiedziami
poszczególnych radnych. Pozwala to w prosty sposób odszukać
wypowiedzi dotyczących konkretnego punktu porządku obrad, a
nawet wypowiedzi poszczególnych radnych lub gości.
2)
Przyspieszono działanie modułu odpowiadającego za wyświetlanie
porządków obrad w trybie asystenta oraz sesji interaktywnej.
3) Zoptymalizowano moduł głosowania.
5.0.0.6
/ 05-02-2016
Aktualizacja poprawia błąd, w którym po jednoczesnym otwarciu
widoku interaktywnego oraz widoku asystenta oraz odświeżeniu
widoku interaktywnego - widok ten przełączał się w tryb
asystenta.
Dodatkowe zmiany:
- optymalizacja oraz
przyspieszenie działania modułu głosowania
- wprowadzenie
trybu interaktywnego głosowania również na stronę
http://tablet.esesja.pl
(dzięki tej zmianie przyciski do głosowania również tutaj
wyświetlane są automatycznie po rozpoczęciu głosowania, a wyniki
po jego zakończeniu).
5.0.0.1 /
10-01-2016
1) Aktualizacja wprowadza
nowy widok: interaktywną obsługę posiedzenia. Widok ten otwiera
posiedzenie w nowym oknie, co pozwala w prosty sposób
przeciągnąć okno na drugi ekran laptopa, czyli np. projektor.
Widok interaktywnej obsługi posiedzenia, nie różni się znacznie
od widoku asystenta. Zmienione jest przede wszystkim menu górne,
które umożliwia szybki dostęp do kluczowych funkcji niezbędnych
przy obsłudze posiedzenia.
Okno działa w trybie
interaktywnym, tzn. w momencie gdy np. do dyskusji zgłosi się
Radny, jego nazwisko wraz ze zdjęciem pojawi się automatycznie
po prawej stronie porządku obrad.
2) Nowa funkcja,
dostępna w widoku interaktywnym posiedzenia - sprawdzenie
kworum. Funkcja pozwala automatycznie potwierdzić uczestnikom
posiedzenia obecność. Po wywołaniu funkcji, użytkownicy
potwierdzając obecność naciskając przycisk Głosowanie/Kworum na
tabletach, a lista obecności jest automatycznie aktualizowana na
ekranie.
3) Ukrywanie punktów. W odpowiedzi na często
opisywaną przez Państwa sytuację, w której na dzień czy dwa dni
przed Sesją dochodzą nowe propozycje punktów do porządku obrad,
a które w trakcie sesji są poddawane pod głosowanie w celu ich
wprowadzenia do porządku obrad, wprowadziliśmy funkcję ukrywania
punktów.
Funkcja ta pozwala dodać nowe punkty do porządku już
przed sesją wraz z wszystkimi załącznikami, ale w taki sposób,
aby nie były one widoczne u Radnych oraz na ekranie projektora
do czasu przegłosowania ich na sesji.
4) Modyfikacja
modułu głosowania, która umożliwia określanie grup uprawnionych
do głosowania na wspólnych posiedzeniach Komisji.
5)
Automatyczne zamykanie głosowania. W trakcie głosowania, gdy
wszyscy obecni Radni oddadzą głos – głosowanie zostaje
automatycznie zapisane i zamknięte, a na ekranie projektora oraz
tabletów pojawia się wynik głosowania.
6) W pierwszym
punkcie porządku obrad zlikwidowano dostęp do funkcji „Lista
obecności”. Lista jest od tej pory dostępna w menu „Obsługa
posiedzenia” w widoku Asystenta oraz w górnym menu w widoku
„Interaktywnej obsługi posiedzenia”.
4.8.1.0 / 16-09-2015
1) Aktualizacja wprowadza nowy moduł do systemu - Moduł
Interpelacje. Moduł ten pozwala na kompleksową obsługę Zapytań i
Interpelacji na linii Radny - Biuro Rady - Prezydent / Burmistrz
/ Wójt.
2) Zoptymalizowano moduł obsługi głosowań. Dzięki
wprowadzeniu technologii czasu rzeczywistego - od tej pory,
wszystkie głosy spływające od Radnych do systemu, na ekranie w
trakcie Sesji czy Komisji pojawiać się będą niemal natychmiast,
a nie jak do tej pory z 1-2 sekundowym opóźnieniem.
3)
Zoptymalizowano moduł dyskusji - podobnie jak w przypadku modułu
głosowań, tu również zlikwidowano opóźnienia w prezentacji listy
osób zgłaszających się na ekranie. Zgłoszenie się do dyskusji,
spowoduje teraz natychmiastową prezentację zaktualizowanej listy
dyskutujących na ekranie o ile okienko dyskusji zostało
wcześniej otwarte przez prowadzącego posiedzenie.
4) Od tej
pory aplikacja będzie pamiętać ostatnio dodany typ głosowania,
dzięki czemu nie będzie trzeba za każdym razem ustawiać typu
głosowania.
5) Poprawiono oznaczenie punktu w porządku obrad
jako "Punkt załatwiony". Odznaczenie tego ustawienia spowoduje,
że czas oznaczenia punktu nie będzie już wyświetlany.
4.7.1.0 / 09-04-2015
Poprawiono błąd powodujący problem z automatyczną aktualizacją aplikacji. Błąd powodował, że aplikacja przed aktualizacją nie zamykała się poprawnie
i moduł aktualizacji nie mógł nadpisać odpowiednich plików.
Zmodyfikowano moduł wysyłania wiadomości e-mail. Od tej pory powiadomienia o odczytaniu wiadomości będą przychodziły na adres zwrotny zdefiniowany w ustawieniach
aplikacji (Menu Pomoc - Ustawienia).
4.7.0.0 / 03-04-2015
Wprowadzono moduł umożliwiający automatyczną publikację porządków obrad w BIP firmy Logonet Sp. z o.o. (Biplo.pl).
4.6.6.0 / 01-04-2015
Zwiększono limit wielkości załącznika w module Informator Biura Rady do 100MB.
4.6.5.0 / 30-03-2015
Dostosowano program dla systemu Windows do potrzeb osób
niewidomych i niedowidzących poprzez wprowadzenie prostych
skrótów klawiaturowych oraz powiadomień głosowych. Tryb ten
można włączyć w aplikacji w menu Narzędzia - Ustawienia.
Dla osób z wadą wzroku przydatne będą następujące skróty
klawiaturowe:
F1 - okno głosowania
F3 - jednoprzyciskowe
zgłoszenie się / rezygnacja z dyskusji
Po otworzeniu okna
głosowania przyciskiem F1, możliwe jest oddanie głosu poprzez
naciśnięcie następujących klawiszy: F1 - głos ZA, F2 - głos
przeciw, F3 - wstrzymanie się od głosu.
W trybie dla
niedowidzących aplikacja powiadomi głosowo o następujących
zdarzeniach: ewentualnym braku połączenia z Internetem,
logowaniu (komunikaty wprowadź login, wprowadź hasło), poprawne
lub niepoprawne zalogowanie, po wduszeniu klawisza F1, apliakcja
powiadomi o tym czy aktualnie trwa głosowanie czy też nie,
powiadomienie o poprawnym oddaniu głosu (oraz o rodzaju oddanego
głosu), a także o zgłoszeniu lub rezygnacji z dyskusji.
4.6.3.0 / 09-03-2015
- Poprawiono generowanie linku do posiedzenia niepublicznego
-
Zmodyfikowano skróty klawiaturowe w aplikacji. Od tej pory w
programie dla systemu Windows funkcjonują następujące skróty: F1
- wyświetla okienko umożliwiające zagłosowanie, F2 - wyświetla
okno umożliwiające udział w dyskusji, F3 - wyświetla listę osób
zgłoszonych do dyskusji, F4 - wyświetla licznik czasu wypowiedzi
(5 minut), F5 - odświeża aktualnie wyświetlony na ekranie
porządek obrad, F6 - włącza licznik czasu wypowiedzi (czas
określony przez użytkownika)
- Wprowadzono możliwość
dodawania plików ZIP do Informatora Biura Rady
4.6.2.0 / 22-02-2015
- Poprawiono wyświetlanie okna logowania w aplikacji na tablety
- W porządku obrad, zakończone głosowania, których wynik został
poprawnie zapisany będą od tej pory oznaczone kolorem zielonym.
Zmiana ta dotyczy zarówno aplikacji dla systemu Windows jak i na
tablety z systemem Android. Zmiana oznaczenia głosowania
realizowana jest automatycznie - od razu po zapisaniu wyników
głosowania.
- Zmiana w module Informatora Biura Rady - od tej
pory wszyscy użytkownicy z uprawnieniem dostępu do modułu mogą
modyfikować zapisy wprowadzone przez innych użytkowników.
4.6.1.0 / 19-02-2015
- Poprawiono moduł Informator Biura Rady - zlikwidowano problem automatycznego zmniejszania nazw załączników dodawanych do komunikatów oraz usunięto domyślną nazwę plików.
4.6.0.0 / 18-02-2015
- Dodano nowy moduł w systemie eSesja - Informator Biura Rady.
Moduł ten pozwala na błyskawiczne przesyłanie Radnym oraz innym
użytkownikom systemu komunikatów oraz dowolnych dokumentów.
- Wprowadzono poprawki: zlikwidowano problem automatycznego
zmniejszania wielkości znaków w nazwach załączników, problem
pojawiający się podczas wysyłki wiadomości e-mail, gdy pole
treść nie zostało wypełnione, a także błąd który pojawiał się,
gdy godzina posiedzenia została dodana w niepoprawnym formacie.
4.5.0.0 / 01-02-2015
- eSesja stała się
systemem interaktywnym. Od tej pory funkcje takie jak
rozpoczęcie głosowania, zgłoszenie się do dyskusji czy wybór
aktualnie omawianego podczas posiedzenia punktu - wywołują
automatyczną reakcję aplikacji Radnego. I tak - rozpoczęcie
głosowania - automatycznie wyświetli przyciski do głosowania na
tablecie Radnego. Anulowanie głosowania - ukryje te przyciski.
Zapisanie wyników głosowania - zaprezentuje wyniki głosowania na
tabletach. Zgłoszenie do dyskusji Radnego - automatycznie
powiadomi o tym fakcie Przewodniczącego Rady lub Komisji. Wybór
punktu na ekranie projektora w czasie Sesji, podświetli Radnemu
wybrany punkt na tablecie, dzięki czemu ten będzie widział,
który punkt jest aktualnie omawiany, nawet jeśli nie widzi
ekranu projektora.
- Wprowadzono nowy, bardziej
minimalistyczny wygląd ekranu głównego aplikacji dla Biura Rady.
- Zintegrowano system eSesja z informacyjnym portalem
samorządowym - InfoSamorzad.pl.
4.2.1.0 / 14-01-2015
- Poprawiono błąd uniemożliwiający poprawny zapis ustawień (pola login) zewnętrznego serwera pocztowego w aplikacji eSesja.
4.2.0.0 / 05-11-2014
- Wprowadzono możliwość numerowania posiedzeń cyframi arabskimi.
Wybór formatu numeracji odbywa się w menu Kontakty - moduł
Zarządzanie - Edycja grupy
- Dodanie przycisków "Edycja
porządku obrad" oraz "Eksport porządku do pliku DOC" do menu
"Obsługa posiedzenia".
- Zabezpieczenie modułu "Edytor
porządku obrad" przed przypadkowym usunięciem punktu
posiadającego podpunkty.
- Poprawki w generatorze protokołu z
posiedzeń.
4.1.1.0 / 05-11-2014
- Poprawki związane z wprowadzeniem nowej kadencji 2014-2018.
- Dodanie pola "Dotyczy", pozwalającego na wprowadzenie
dodatkowego opisu punktu porządku obrad.
- Dodanie
automatycznego numerowania punktów w "Edytorze Porządku Obrad"
- Poprawki w generatorze protokołu z posiedzenia
-
Wprowadzenie możliwości tworzenia porządków obrad o 3 poziomach
zagnieżdżenia punktów.
- Poprawki w aplikacji mobilnej dla
systemu Android: dodanie funkcji rotacji aplikacji oraz
dostosowanie jej do mniejszych urządzeń typu Smartfon.
4.0.0.0 / 07-08-2014
- Wprowadzenie możliwości dodawania publicznych szablonów porządków obrad - dostępnych dla wszystkich użytkowników systemu w danej Radzie
- Poprawiono funkcjonalność oznaczania uchwały jako podjęta /
niepodjęta. Od tej pory kilkukrotne naciśnięcie jednej z w/w
funkcji nie będzie już powodować duplikowania się informacji o
podjęciu lub niepodjęciu obok nazwy załącznika
- Poprawiono
kodowanie polskich znaków w funkcji Generowania porządku obrad
do pliku DOC
- W oknie "Adresaci" w edytorze wiadomości
e-mail dodano możliwość wprowadzenia docelowego adresu e-mail "z
ręki". Aby wysłać e-mail do dowolnej osoby z programu eSesja,
nie trzeba już dodawać jej do bazy kontaktowej.
- Dodano
moduł kopiowania punktów pomiędzy posiedzeniami. Pozwala to w
prosty i szybki sposób skopiować np. punkty dotyczące projektów
uchwał wraz z załącznikami z roboczego porządku Sesji do
posiedzeń Komisji, na których te projekty będą omawiane.
Instrukcja do modułu dostępna jest tutaj:
www.esesja.pl/download/modul_kopiowania.pdf
3.9.9.1 / 17-07-2014
- Wprowadzono możliwość edycji kolejności punktów w edytorze
porządku obrad za pomocą metody "przeciągnij i upuść" - dzięki
temu w prosty sposób można np. wybrany punkt zamienić w podpunkt
wybranego punktu lub odwrotnie.
- Zmodyfikowano moduł
generujący protokół z posiedzenia. Od tej pory wyniki głosowań
będą prezentowane w protokole w kolejności w jakie były
głosowane w trakcie posiedzenia, niezależnie od typu głosowania
(wniosek / zwykłe głosowanie).
- Wprowadzono możliwość
eksportu porządku obrad do pliku DOC (programu Word) - funkcja
jest dostępna w menu Posiedzenia, po wybraniu konkretnego
posiedzenia.
- Wprowadzono możliwość rozwinięcia wszystkich
punktów porządku obrad za pomocą funkcji dostępnej w menu
Obsługa posiedzenia, a także przywrócono funkcję Ukrywania opcji
w porządku obrad.
- Wprowadzono możliwość określenia kilku
grup odpowiedzialnych za dany punkt porządku obrad (np. projekt
uchwały) - wcześniej możliwe było wybranie wyłącznie jednej
grupy (np. określonej Komisji)
- W edytorze wiadomości e-mail
wprowadzono funkcję umożliwiającą automatyczne uruchomienie
domyślnej aplikacji pocztowej z wypełnionymi polami Temat oraz
Treść wiadomości, których źródłem będą dane w edytorze programu
eSesja. Pozwala to np. wysłać zaproszenie na posiedzenie do
osób, których nie ma w bazie kontaktowej programu eSesja, a są w
bazie kontaktów domyślnego programu pocztowego użytkownika.
Opcja dostępna jest w dolnym pasku ekranu edytora wiadomości
e-mail.
3.9.8.3 / 20-05-2014
- Poprawiono błąd w edytorze porządku obrad, który powodował, że
w przypadku porządków liczących ponad 20 punktów ostatni punkt
porządku nie był widoczny.
3.9.8.0 / 20-05-2014
- W oparciu o opinie klientów, przywrócono poprzedni wygląd
asystenta posiedzenia.
3.9.7.0 / 19-05-2014
- Wprowadzono możliwość dodawania protokołów z posiedzeń wraz z
załącznikami.
- Dodano możliwość wprowadzania w edytorze
porządków obrad trzech poziomów punktów (np. I, II, III, 1. 2.
3., a) b) c). Format numeracji można określić osobno dla każdej
grupy.
- Wprowadzono możliwość indywidualnego nadania numeru
punktu w porządku obrad - np. gdy w trakcie posiedzenia po
punkcie nr 2 wprowadzony zostaje punkt 2A.
- W edytorze
porządku obrad wprowadzono możliwość przenoszenia podpunktów
poziom wyżej (czyli z podpunktu można zrobić punkt).
- Dodano
możliwość wprowadzenia parametrów punktu w porządku obrad. Każdy
punkt (np. dotyczący projektu uchwały) można od tej pory opisać
następującymi cechami: wnioskodawca, referuje, grupy opiniujące
(np. Komisje), a także Komisja odpowiedzialna. W oknie
ustawienia punktu można również modyfikować parametry - punkt
zakończony oraz punkt zdjęty z porządku obrad.
-
Zmodyfikowano wygląd okna asystenta - od tej pory opcje dla
każdego punktu są widoczne po naciśnięciu prawego przycisku
myszki na nazwie punktu. Dodatkowo wszystkie załączniki są
widoczne od razu, bez konieczności wybrania punktu. [zmiana
cofnięta aktualizacją 3.9.8.0]
- Wprowadzono możliwość
zarządzania uprawnieniami użytkowników systemu z poziomu modułu
kontakty za pomocą praktycznej tabeli, która prezentuje
wszystkich użytkowników systemu oraz dostępne uprawnienia.
3.9.4.0 / 16-04-2014
- Zmodyfikowano edytor porządku obrad (funkcja edycji uprzednio dodanych punktów jest od tej pory wywoływana dwukrotnym kliknięciem myszki na danym punkcie;
edycja jest prezentowana w nowym oknie, aby zlikwidować problem ucinania nazw punktów oraz w celu poprawienia czytelności edytora)
- Zgodnie z Państwa sugestiami zmodyfikowaliśmy kolejność zapisów w projekcie protokołu z posiedzenia. Od dziś - lista osób zgłaszających się do dyskusji
nad danym punktem pojawia się przed głosowaniami.
3.9.3.0 / 11-04-2014
- Poprawiono funkcję powiększania i zmniejszania listy głosujących w głosowaniach imiennych.
- Przyspieszono zapis wyników głosowania.
3.9.2.0 / 31-03-2014
- W ustawieniach posiedzenia wprowadzono możliwość
dodania nazwy lokalizacji, w której odbywa się posiedzenie. Po
dodaniu, lokalizacja będzie widoczna w nagłówku posiedzenia w
widoku asystenta oraz w aplikacji na tablety.
- W aplikacji
na tablety oraz urządzenia mobilne po wybraniu dowolnego
posiedzenia w poszczególnych punktach uwidocznione zostały
zaplanowane głosowania, a także wyniki głosowań, w przypadku
zakończonych głosowań.
3.9.0.0 / 06-01-2014
1.
Zmodyfikowano wielkość czcionek w oknie asystenta, aby goście
zgromadzeni na posiedzeniu mogli łatwiej sprawdzić jaki jest
aktualnie omawiany temat.
2. Zmodyfikowano widok listy
uprawnionych do głosowania a także wielkość czcionek oraz style
w oknie aktywnego głosowania, tak aby większa liczba Radnych
zmieściła się na jednym ekranie.
3. Wprowadzono nową
funkcjonalność w oknie asystenta - zdejmowanie punktu z porządku
obrad. Po wybraniu dowolnego punktu osoba zarządzająca może
wybrac opcję "Zdejmij z porządku obrad", aby oznaczyć dany punkt
przekreśleniem i zasygnalizować, że dany punkt nie jest
omawiany. Informacja o zdjęciu punktu z porządku obrad trafia
automatycznie do projektu protokołu z obrad.
4.
Zmodyfikowano nazewnictwo funkcji "Zatwierdź uchwałę" na
"Podjęto uchwałę". Dodatkowo została dodana funkcja "Nie podjęto
uchwały", którą można wykorzystać, gdy dany projekt uchwały w
drodze głosowania zostaje odrzucony. Informacja o niepodjęciu
uchwały trafia automatycznie do projektu protokołu z obrad.
5. W menu "Obsługa posiedzenia" dodano dwie funkcje
umożliwiające szybką nawigację pomiędzy posiedzeniami danego
organu: "Następne posiedzenie" oraz "Poprzednie posiedzenie".
Przyciski te, automatycznie przełączają okno asystenta na
kolejne lub poprzednie posiedzenie aktualnie wybranego organu.
6. W menu "Kontakty" dodano funkcję "Aktywność
użytkowników" - funkcja ta otwiera nowe okno, w którym
administrator może sprawdzić liczbę wizyt oraz czas ostatniego
logowania poszczególnych użytkowników w systemie eSesja.
3.8.4.4 / 27-11-2013
- W menu "Pomoc" wprowadzono nową opcję - "Ustawienia". Opcja ta
umożliwia skonfigurowanie parametrów serwera SMTP, który ma
służyć do wysyłki poczty elektronicznej z poziomu aplikacji
eSesja. Od tej pory można zatem wysyłać korespondencję np. z
urzędowego adresu e-mail. Ponadto, dla osób, które nadal chcą
wysyłać pocztę z serwera systemu eSesja, dodano dodatkowe pole -
Adres zwrotny. W tym polu można wprowadzić dowolny adres e-mail,
który będzie adresem docelowym korespondencji przesyłanej w
odpowiedzi na wysłane wiadomości.
- Dodano funkcję "Odśwież
posiedzenie" w menu "Obsługa posiedzenia". Opcja ta umożliwia
błyskawiczne odświeżenie zawartości aktualnie przeglądanego
porządku obrad bez konieczności korzystania z menu lub ekranu
startowego aplikacji.
- Przycisk "Ukryj opcje" - ukrywający
opcje zarządcze w poszczególnych punktach posiedzenia
przeniesiono do menu "Obsługa posiedzenia".
3.8.4.3 / 22-10-2013
- Wprowadzono nowy typ głosowania - głosowanie nad wnioskiem. Tę funkcjonalność można np. wykorzystać w czasie posiedzenia, kiedy np. Radni chcą głosować nad wnioskiem
nad wprowadzeniem zmian do projektu uchwały przed głosowaniem nad podjęciem uchwały. Aby skonfigurować głosowanie jako wniosek, należy w okienku planowania głosowania
zaznaczyć pole 'Wniosek'. Wyniki głosowania nad wnioskiem są automatycznie przenoszone do projektu protokołu z posiedzenia.
- Zmodyfikowano domyślny projekt protokołu z obrad - wyniki z głosowań nieimiennych nie są już prezentowane w tabeli, ale w postaci czystego tekstu, aby zajmowały mniej
miejsca. Dodatkowo lepiej wyróżniono głosowania oraz wyniki głosowań poprzez pogrubienie i podkreślenie nagłówków. Ponadto pod wynikami głosowań imiennych system
generuje liczbowe podsumowanie głosowania (liczba osób za, przeciw etc.).
3.8.4.2 / 21-10-2013
-
Wprowadzono możliwość upublicznienia linków dodanych do poszczególnych punktów porządku obrad. Dzięki temu, projekty uchwał lub dowolne inne załączniki można
dodawać jako linki do plików znajdujących się np. w BIP-ie podmiotu.
3.8.4.1 / 15-10-2013
-
Zgodnie z sugestiami naszych klientów - do licznika czasu wypowiedzi dodaliśmy dodatkowy licznik odmierzający sumaryczny czas wypowiedzi.
3.8.4.0 / 23-09-2013
-
Funkcjonalność obsługa dyskusji jest od dziś dostępna również dla aplikacji eSesja w systemie Windows. Dodatkowo licznik czasu wypowiedzi został uzupełniony o
możliwość wprowadzenia dowolnego czasu wypowiedzi.
3.8.3.0 / 22-09-2013
-
Nowa funkcjonalność - licznik czasu wypowiedzi. W czasie posiedzenia umożliwia zaprezentowanie na ekranie czasu odmierzającego czas wypowiedzi.
Funkcja jest dostępna w menu głównym aplikacji po wybraniu dowolnego posiedzenia.
3.8.1.0 / 24-04-2013
-
Poprawiono błąd, który powodował, że osoby bez uprawnień do zarządzania posiedzeniami nie widziały przycisku uruchamiającego moduł głosowania.
3.8.0.0 / 22-04-2013
-
W oparciu o opinie płynące z Rad, gdzie wdrożono system eSesja -
przebudowano moduł obsługi głosowań. Instrukcję obsługi głosowań
w nowym modelu, można pobrać
tutaj.
-
W aplikacji na tablety, wprowadzono pierwszą wersje modułu
obsługującego dyskusje w trakcie posiedzenia. Funkcja umożliwia
zgłaszanie się Radnych, którzy chcą się wypowiedzieć w danym
temacie (Ad vocem) lub w dowolnym innym. Zgłoszenia są widoczne
w aplikacji uprawnionych osób (np. Przewodniczącego Rady), tak
aby mógł on udzielać głosu zainteresowanym w kolejności
zgłoszeń. Instrukcja obsługi tego modułu dostępna jest
tutaj.
3.7.1.0 / 21-03-2013
- Poprawiono błąd,
który powodował, że w pewnych przypadkach podczas wyświetlania
listy obeności pojawiał się błąd serwera HTTP 500.
3.7.2.0 / 27-03-2013
-
Wprowadzono szereg poprawek dotyczących obsługi głosowań w
aplikacji eSesja.
- Poprawiono moduł Archiwum wiadomości
e-mail.
3.7.1.0 / 21-03-2013
- Poprawiono błąd,
który powodował, że w pewnych przypadkach podczas wyświetlania
listy obeności pojawiał się błąd serwera HTTP 500.
3.7.0.0 / 04-03-2013
-
Wprowadzono możliwość ukrywania załączników do punktów.
Po kliknięciu prawym przyciskiem na dowolnym załączniku w
porządku obrad w widoku asystenta, opcję "Zmień nazwę
załącznika" zmieniono na "Ustawienia załącznika". Wybranie
funkcji prezentuje nowe okno umożliwiające zmianę nazwy
załącznika, a także ustawienie dwóch nowych parametrów.
a) Załącznik widoczny dla wszystkich
Opcja domyślnie
włączona. Określa, czy dany załącznik będzie widoczny w
przeglądarce internetowej, czyli np. w BIP)
Funkcja
przydatna, gdy np. w treści załącznika widnieją dane osobowe,
chronione ustawą o prywatności. Jeżeli odznaczymy opcję –
załącznik będzie dostępny wyłącznie z poziomu programu eSesja
zalogowanym użytkownikom (Radnym).
b) Załącznik widoczny
w rejestrze
Opcja domyślnie włączona. Określa, czy dany
załącznik będzie widoczny w rejestrze w przypadku, gdy w danym
punkcie zatwierdzono uchwałę.
Funkcjonalność przydatna, gdy
np. w czasie posiedzenia chcemy zaprezentować dodatkowy
załącznik do uchwały (np. projekt innej uchwały, przepis prawny
etc.), ale nie chcemy by był on później widoczny w rejestrze
uchwał (gdyż nie jest formalnie uchwałą lub załącznikiem do
niej).
- Poprawiono błąd w edytorze zaproszeń, który
powodował, że edytor zapamiętywał poprzednio wybranych adresatów
oraz numer posiedzenia i po kolejnym otwarciu, trzeba było te
ustawienia usuwać, by móc wprowadzić nowe. Od tej pory, każde
otwarcie edytora zaproszeń powoduje automatyczne wyczyszczenie
formularza ze zbędnych danych.
- Dodano funkcję "Odznacz
wszystko" w module drukowania załączników. Funkcja powoduję
odznaczenie wszystkich uprzednio zaznaczonych załączników do
druku.
- W główym menu dodano funkcję "Ukryj opcje",
która staje się widoczna w momencie otworzenia dowolnego
posiedzenia w widoku asystenta. Funkcja powoduje ukrycie opcji
dla poszczególnych punktów porządku posiedzenia. Przydatne, gdy
porządek wyświetlamy na ekranie projekcyjnym i nie chcemy
"zaśmiecać" ekranu zbędnymi funkcjami. Opcje można w każdym
momencie przywrócić, klikając przycisk "Pokaż opcje", który
pojawia się w momencie ich ukrycia.
- Dodano funkcję
"Sumaryczny raport obecności". Funkcja jest dostępna w menu
Narzędzia > Raporty obecności.
Sumaryczny raport obecności
prezentuje liczbę obecności na wszystkich posiedzeniach Rady w
trakcie wybranego okresu bez względu na organ, którego
posiedzenie dotyczyło. Funkcja przydatna przy rozliczaniu diet
Radnych.
- Wprowadzono następujące modyfikację systemu do
głosowania:
a) Na podstawie uwag, które napłynęły do nas
z gmin stosujących system eSesja do obsługi głosowań, usunięto
przycisk "Nie głosuję".
b) W oknie głosowania, dodano
przycisk pozwalający na szybkie otworzenie listy obecności bez
konieczności powrotu do pierwszego punktu porządku obrad.
Przycisk jest dostępny w górnym menu okna obsługującego
głosowania.
Funkcja przydatna, gdy w trakcie głosowań ktoś
opuści salę i chcemy szybko zmodyfikować listę obecności.
c) Głosowania zostały powiązane z listą obecności. Pierwsze
okno przed rozpoczęciem głosowania prezentuje osoby nieobecne na
końcu listy – dodatkowo są one przekreślone.
Po
rozpoczęciu głosowania, osoby nieobecne są również przekreślone.
Co więcej system nie wyśle do nich komunikatu o rozpoczęciu
głosowania, a w konsekwencji nie zobaczą one okna do głosowania.
W nagłówku listy uprawnionych pojawiła się dodatkowa informacja
o liczbie uprawnionych do głosowania (obecnych) z całkowitej
liczby członków danego organu.
d) Zmodyfikowano układ
prawej kolumny z wynikami głosowania. Informacja o tym ilu
Radnych nie głosowało przeniesiono pod wykres. Zmieniono nazwę
tej sekcji ze Statystyki na Wyniki głosowania.
e)
Skorzystanie z opcji anulowania głosowania lub zapisania wyników
głosowania, powoduje przesłanie komunikatu do Radnych, który
spowoduje automatyczne ukrycie okienka do głosowania w przypadku
gdy np. nie zagłosowali.
f) Wyeliminowano problem
zrywania połączenia z serwerem głosowań po zahibernowaniu /
uśpieniu komputera np. w trakcie przerwy w obradach.
3.5.7.2 / 12-02-2013
-
Wprowadzono dodatkowe pole w generatorze zaproszeń - stopka.
Treść stopki pojawi się po tekście porządku obrad dla wybranego
posiedzenia.
-
Wprowadzono możliwość wyboru wielkości czczionki w zaproszeniu
osobno dla nagłówka zaproszenia jak i treści zaproszenia.
-
Wprowadzono funkcję eksportu tekstu zaproszenia do dokumentu w
formacie programu Word (plik DOC).
- Zgodnie z Państwa
sugestiami, herb / logo gminy na zaproszeniu zlokalizowane
zostało po lewej stronie nagłówka.
3.5.7.1
/ 11-02-2013
-
Wprowadzono możliwość dodawania załączników w formatach
programów OpenOffice (odt, ods, odp, sxw, sxc, sxi).
-
Zgodnie z sugestiami wielu klientów, usunięto pole autor
wypowiedzi w widoku asystenta przy dodawaniu wypowiedzi do
wybranego punktu. Od tej pory treść wypowiedzi można wprowadzać
bez konieczności wyboru autora. Treść wypowiedzi pojawi się
automatycznie w projekcie protokołu z posiedzenia. Polecamy
korzystanie z tej funkcji w czasie trwania posiedzenia do
przygotowywania protokołu.
- Poprawiono nagłówek przy
generowanych zaproszeniach na posiedzenia.
- Poprawiono błąd
powodujący, że po dodaniu notatki nie można było jej otworzyć do
czasu ponownego otworzenia wybranego posiedzenia w widoku
asystenta.
3.5.7.0 / 06-02-2013
-
Uzupełniono pomoc dla systemu eSesja oraz zmodyfikowano obsługę tej funkcjonalności.
- Poprawiono raporty obecności - od tej pory można wybrać dowolny organ (np. Radę, Komisję) i sprawdzić
obecność dla wybranej grupy w interesującym nas okresie.
3.5.6.0 / 28-01-2013
-
Zmodyfikowano system eksportu / eksportu. Od tej pory system
dokonuje porównania plików przy wykorzystaniu sumy kontrolnej.
- Kliknięcie przycisku anuluj podczas eksportu / importu
powoduje przerwanie całej operacji.
- Wprowadzono poprawki
do modułu głosowań.
3.5.3.0 / 16-01-2013
-
Uruchomiono dostęp do bazy wiedzy ekspertów systemu eSesja. Baza
wiedzy to systematycznie aktualizowana baza artykułów
dotyczących tematów samorządowych. Artykuły są dostępne z
głównego ekranu aplikacji eSesja zarówno dla komputerów PC jak i
tabletów.
3.5.1.0 / 14-01-2013
- Poprawiono moduł
importu plików na serwer.
3.5.0.0 / 14-01-2013
- Przeniesiono
katalog instalacyjny systemu, aby umożliwić bezproblemową
aktualizację systemu przez użytkownika.
- Poprawiono błędne
wyświetlanie numerów zatwierdzonych uchwał.
- Poprawiono
moduł obsługujący głosowania - zlikwidowano wycieki pamięci,
które powodowały sporadyczne wyłącznie się programu.
-
Usunięto automatyczne przełączanie okna na okno główne w
momencie wyświetlenia komunikatu o dostępności użytkownika.
3.4.0.7 / 12-01-2013
- Zmodyfikowano
system eksportu i importu załączników na serwer. Od tej pory
system będzie automatycznie sprawdzał, które pliki wymagają
aktualizacji i wysyłał bądź pobierał tylko niezbędne pliki, by
skrócić czas synchronizacji oraz obciążenie łącza internetowego
do minimum.
3.4.0.5 / 11-01-2013
- Na bazie sugestii klientów, zmodyfikowano nazewnictwo plików
przechowujących załączniki. Od tej pory, nazwy załączników nie
będą już wyłącznie numerowane, ale w nazwie zawierać będą
źródłową nazwę pliku, jaki załączono do punktu.
3.3.0.0 / 03-01-2013
- Dodano
obsługę tabletów z systemem Android, opublikowano natywną
aplikację systemu eSesja w sklepie Google Play
.
3.2.0.0
/ 27-11-2012
- Dodano
obsługę wersji mobilnej systemu, dostępnej pod adresem
http://tablet.esesja.pl
3.0.0.0 /
27-09-2012
- Dodano moduł obsługujący głosowania. Moduł
ten pozwala kompleksowo obsługiwać głosowania w czasie
posiedzeń. Moduł obsługuje zarówno głosowania imienne oraz
nieimienne.