Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 210. odrzucenia uwagi o treści:6. Stanowczo sprzeciwiam się budowie części obwodnicy zgodnie z wyłożonym planem, której realizacja nie pozwoli wyprowadzić ruchu samochodowego z centrum Strykowa i skieruje go w szczególności na ul. Targową, przy której. pozą zabudową wielorodzinną, zlokalizowany jest ni.in. rynek, Szkoła Podstawowa nr 2 im. Noblistów Polskich w Strykowie oraz Przedszkole Samorządowe. Ponadto realizacja zaprojektowanej obwodnicy stanowić będzie kolejne - bardzo istotne - źródło hałasu dla obszaru przeznaczonego na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną i niezwykle niekorzystnie wpłynie na klimat akustyczny tego terenu, na którym już obecnie kumuluje się oddziaływanie autostrady Al (o nawierzchni betonowej, przy której emisja hałasu jest wyższa) oraz autostrady A2, a także oddziaływanie wiaduktu przy 2 KDA/KDZ. Warto podkreślić, że przy żadnej z ww. arterii nie zostały zainstalowane urządzenia ochrony obiektów i obszarów przed hałasem, a z prognozy oddziaływania na środowisko do przedmiotowego planu wynika. że natężenie ruchu wynosić będzie do 10.446 (!) pojazdów na dobę, przy czym wartość ta może być niedoszacowana, Jednocześnie, jeśli dojdzie do budowy części obwodnicy pomiędzy ulicą Targową a ul. Brzezińską, w żaden sposób nie ułatwi to sposobu komunikacji. To połączenie nie będzie funkcjonować poprawnie. Zwiększy jedynie natężenie ruchu w centrum Strykowa i spowoduje znaczne obciążenie ul. Targowej, przy której znajduje się ww. szkoła, przedszkole i zabudowa mieszkaniowa oraz rynek. Ulica Targowa nie jest w żaden sposób przystosowana do przejęcia tak dużej ilości samochodów zarówno pod względem konstrukcyjnym, jak i ze względu na bezpieczeństwo mieszkańców. Planowana budowa części obwodnicy pomiędzy ulicami Warszawską a Targową wymaga znacznych kosztów, ponieważ związana jest z budowa mostu na rzeką Moszczenicą. Odsuwana jest w czasie od wielu lat i nie wiadomo czy i kiedv powstanie. Wpłynie ona również na mieszkańców ul. Legionów i ul. Wczasowej, którzy znacząco odczują jej powstanie poprzez zwiększenie poziomu hałasu i emisji spalin. Pragnę również nadmienić, że do tej pory nie zaproponowano rozwiązania przeprowadzenia „obwodnicy” (kl. drogi G) Strykowa po stronie wschodniej. Rozwiązałoby to problem obsługi Tulipan Park oraz hal znajdujących się w części wschodniej (od ul. Warszawskiej). Taka budowa do drogi 708 wyprowadziłaby większość samochodów ciężarowych poza centrum Strykowa i jednocześnie służyłaby jako droga obsługująca już istniejącą zabudowę handlową. W związku z powyższym wnoszę jak w petitum pisma, czyli wstrzymaniu budowy obwodnicy w części planu oznaczonego opisem 2P/U, 3P/U i 4P/U i zmianę sposobu jego użytkowania jak w części pisma I, II, III, IV.

ZA: 8, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 5

Lista imienna

ZA (8)

Gierat Marek
Janeczko Andrzej
Kasica Paweł
Kozłowski Grzegorz
Majchrzak Wincenty
Perek Damian
Rosiński Tadeusz
Słojewski Mateusz

PRZECIW (0)

WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)

Orłowski Łukasz
Włodarczyk Jarosław

BRAK GŁOSU (0)

NIEOBECNI (5)

Dziewulski Dariusz
Mielczarek Jakub
Piestrzeniewicz Adam
Sitek Karol
Ślęzak Anna
esesja.plSystem zarządzania pracami Rady Gminy / Miasta i Powiatu eSesja.pl