Wyniki głosowania imiennego w sprawie: 5). odrzucenia uwagi o treści: III. uchwalenie nowego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu obejmującego obszar oznaczony symbolem 2P/U, 3P/U 4P/U i 5P/U dopiero po wprowadzeniu zmian do Studium zgodnie z pkt II powyżej. Ad. I-III. W dniu 2 października 2020 r. o godz. 12.45 w siedzibie Urzędu Miejskiego w Strykowie odbyła się dyskusja publiczna nad przyjętymi w projektach planu rozwiązaniami. Należy zauważyć, że aktualnie na obszarze Gminy Stryków zaprojektowanych zostało 28 terenów inwestycyjnych, w tym teren położony w Strykowie przy ul. Brzezińskiej, obejmujący ok. 115 ha należących do 122 właścicieli, oznaczony jako „Teren VIII, Stryków ul. Brzezińska". Dowód: informacje o terenach inwestycyjnych Gminy Stryków na stronie internetowej: https://www.strykow.pl/archiwum/536,tereny-inwestycyjne?tresc=12048; Powyższy teren inwestycyjny - oznaczony w projekcie planu symbolem 2 P/U, 3 P/U, 4 P/U i 5P/U - znajduje się w bezpośrednim sąsiedztwie zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, tj. na tyłach osiedla domów jednorodzinnych zlokalizowanych przy ul. Piłsudskiego, ul. Słonecznej, ul. Akacjowej i ul. Cmentarnej, które cały czas się rozbudowuje Zaprojektowanie obszaru wzmożonej urbanizacji - w projekcie wyłożonego projektu planu - na terenie oznaczonym symbolem 2 P/U, 3 P/U, 4 P/U i 5 P/U pozostaje w ewidentnej sprzeczności z bezpośrednim sąsiedztwem istniejącej od wielu lat zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej (oznaczonej symbolem MN) lub zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej z usługami (oznaczonej symbolem MN/U). Zgodnie z raportem opracowanym przez Wojewódzki Inspektorat Ochrony Środowiska - „Roczną oceną jakości powietrza w województwie łódzkim za rok 2017" w mieście Stryków 24-godzinna wartość poziomu dopuszczalnego stężenia pyłu zawieszonego PM 10 została przekroczona, a zatem wymaga działań naprawczych. Ponadto, analiza zasięgu występujących oddziaływań akustycznych od autostrady A1 wykazuje że już w stanie projektowym, w którym nie ma ekranów akustycznych, przekroczone są dopuszczalne poziomy hałasu w środowisku zarówno dla pory dziennej, jak również dla pory nocnej. Analogiczne wyniki wykazują obliczenia modelowe wykonane dla prognozy ruchu na rok 2030, którego poziom ulegnie podwyższeniu (por. Raport o oddziaływaniu na środowisko ,,Autostrada 41 na odc. Granica woj. kujawskopomorskiego/ łódzkiego do węzła Stryków od km 230 + B17 do km 295+850 _ Zadanie II odcinek 4 Węzeł ,,Stryków" od km 29L + 000 do km 295 + 850"). W tym miejscu warto zaznaczyć, że mieszkańcy Strykowa, w szczególności osiedla domów jednorodzinnych zlokalizowanych przy ul. Piłsudskiego, ul. Słonecznej, ul. Akacjowej i ul. Cmentarnej narażeni są dodatkowo na olbrzymie uciążliwości związane z hałasem z uwagi na położenie w obszarze pomiędzy autostradą A1 (o nawierzchni betonowej, przy której emisja hałasu jest wyższa) oraz autostradą A2, a także w bezpośrednim sąsiedztwie wiaduktu. Warto podkreślić, Że przy żadnej z ww. arterii nie zostały zainstalowane urządzenia ochrony obiektów i obszarów przed hałasem. Według danych Instytutu Patologii Słuchu hałas na poziomie 55-75 dB(A) powoduje bezsenność i przemęczenie organizmu, bóle głowy, drażliwość, podwyższenie ciśnienia krwi, spowolniony rozwój umysłowy dzieci, ma negatywny wpływ na wydajność nauki i pracy. Stres wywołany hałasem powoduje podwyższenie ciśnienia krwi i negatywne zmiany poziomu cholesterolu. To może prowadzić do zawału serca. Naukowcy uważają, że hałas zwiększa ryzyko zawału nawet o 50%. W nowoczesnym budownictwie drogowym dąży się do unikania negatywnych oddziaływań akustycznych w pierwszym rzędzie poprzez odpowiednie planowanie trasy, aby omijała w jak największym stopniu obszary zabudowane i wrażliwe oraz poprzez właściwe usytuowanie drogi w terenie (okoliczne naturalne ukształtowanie terenu nie pozwala na bezpośrednią penetrację fal akustycznych w głąb otaczającego obszaru albo droga jest oddzielona od zabudowań terenem leśnym). Zaprojektowany w projekcie planu przebieg obwodnicy w żaden sposób nie omija terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej jako obszaru wrażliwego na przekroczenia norm hałasu, a zaprojektowane rozwiązania w postaci wąskiego pasa zieleni są dalece niewystarczające. Mając na względzie ww. okoliczności, stanowczo sprzeciwiam się budowie części obwodnicy zgodnie z wyłożonym planem, której realizacja nie pozwoli wyprowadzić ruchu samochodowego z centrum Strykowa i skieruje go w szczególności na ul. Targową, przy której, poza zabudową wielorodzinną, zlokalizowane jest m.in. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Noblistów Polskich w Strykowie oraz Przedszkole Samorządowe. Ponadto realizacja zaprojektowanej obwodnicy stanowić będzie trzecie - bardzo istotne - źródło hałasu dla obszaru przeznaczonego na zabudowę mieszkaniową jednorodzinną lub zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z usługami i niezwykle niekorzystnie wpłynie na klimat akustyczny tego terenu. Jednocześnie podnoszę. że zaprojektowany wokół obwodnicy pas zieleni jest wysoce niewystarczający. W przypadku realizacji północnej obwodnicy zaprojektowane zostały znacznie większe tereny zieleni izolacyjnej, których wyłożony projekt nie przewiduje. Warto podkreślić, że na terenie miasta Strykowa brakuje terenów pod budownictwo mieszkaniowe i od lat występuje wysoki niedobór lokali mieszkaniowych. Z propozycją, by przynajmniej część terenu oznaczona symbolem 2 P /U i 3P/U - zaprojektowanego w wyłożonym planie na cele zabudowy usługowej, obiektów produkcyjnych, składów i magazynów - została przeznaczona na cele zabudowy mieszkaniowe jednorodzinnej zgodził się również Burmistrz Strykowa podczas dyskusji publicznej w Urzędzie Miejskim w Strykowie w dniu 2 października 2020 r. jak trafnie podkreślił Burmistrz Strykowa, w tym celu konieczne jest uprzednie dokonanie zmiany Studium, ponieważ ustalenia Studium są wiążące dla organów gminy przy sporządzaniu planów miejscowych. W związku z powyższym niniejsze pismo obejmuje również wniosek o zmianę obecnie obowiązującego Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Stryków dla terenu obejmującego obszar oznaczony symbolem 2P/U,3 P/U 4 P/U i 5P/U w zakresie zmiany przeznaczenia terenu zgodnie z pkt II powyżej.

ZA: 10, PRZECIW: 0, WSTRZYMUJĘ SIĘ: 2, BRAK GŁOSU: 0, NIEOBECNI: 3

Lista imienna

ZA (10)

Gierat Marek
Janeczko Andrzej
Kasica Paweł
Kozłowski Grzegorz
Majchrzak Wincenty
Perek Damian
Rosiński Tadeusz
Sitek Karol
Słojewski Mateusz
Ślęzak Anna

PRZECIW (0)

WSTRZYMUJĘ SIĘ (2)

Orłowski Łukasz
Włodarczyk Jarosław

BRAK GŁOSU (0)

NIEOBECNI (3)

Dziewulski Dariusz
Mielczarek Jakub
Piestrzeniewicz Adam
esesja.plSystem zarządzania pracami Rady Gminy / Miasta i Powiatu eSesja.pl